نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مشکلات کودکتان را در مدرسه مدیریت کنید

به گزارش سیناپرس، اکنون که در میانه های سال تحصیلی و در آستانه امتحانات پایانی سال هستیم، بدون تردید تلاش همه والدین و دانش آموزان، کسب موفقیت بیشتر و نمرات بالاتر درسی است. 

پژوهش ها نشان می دهد دانش آموزانی که از حمایت همه جانبه والدین خود در طول تحصیل برخوردارند، دستاوردهای علمی بالاتری را به نسبت آن دسته از دانش آموزانی که در میان خانه و مدرسه آن ها ارتباطی وجود ندارد، کسب می کنند . دکتر آر. کین متخصص رفتار شناسی کودکان و نوجوانان برای بالارفتن میزان موفقیت های تحصیلی ، راهکار های زیر را در زمینه برقراری ارتباطی سازنده میان اولیا و مربیان ارائه می دهد:

•  بهتر است والدین  در همان آغاز سال  تحصیلی رابطه ای مثبت و مستحکم با معلمین و مربیان فرزند خود برقرار کنند. برای این منظور توصیه می شود  از همان ابتدای سال تحصیلی از طریق نامه، شبکه های اجتماعی و ارتباط حضوری، با معلم فرزند خود در مورد نقاط ضعف و قوت و علایق فرزندتان مشورت و تبادل نظر کنید. این موضوع علاوه بر اینکه شما را در شناسائی نقاط ضعف و قوت فرزندتان یاری می دهد ، به معلیمن و مربیان مدرسه نیز یاد آور می شود  که شما پیگیر  وضعیت تحصیلی فرزندتان بوده و از آن ها انتظار انجام کامل وظایفشان را دارید. 

•  به برنامه زمانی مدرسه و معلمان احترام گذاشته و از ایجاد اخلال در آن خودداری کنید. حتما برای مراجعه و ملاقات معلمین فرزندتان، از قبل با مدرسه هماهنگ کرده و در ساعات غیر درسی آن را انجام دهید. به یاد داشته باشید که معلم نمی تواند تدریس کلاسش را برای گفتگو با  شما قطع کند. 

•  سطح انتظارات خود از پیشرفت تحصیلی فرزندتان را در حد معقول اما سطح بالا نگه دارید. به فرزندتان تفهیم کنید که از وی انتظار تلاش کافی و کسب نتایج خوب دارید و در عین حال به وی نیز اجازه اظهار نظر بدهید . 

•  در جلسات منظم اولیا و مربیان شرکت کنید و در صورت مشاهده هر گونه مشکل در عملکرد فرزندتان، با شناسائی آن از معلمین توضیح دقیق و کامل بخواهید. به گزارش سیناپرس،  بهترین نحوه بحث در این زمینه ، طرح موضوعی با محور چگونگی حل مشکل است. برای مثال از معلم فرزند خود بپرسید که در این زمینه فرزندتان چه باید بکند و شما چه واکنشی باید نشان دهید؟ در عین حال نقطه نظراتی که در مورد عملکرد و نحوه برخورد معلم فرزندتان با این مشکل به ذهنتان می رسد را به وی منتقل کنید .

• در صورتی که فرزندتان با معلم خود به هر دلیلی  به مشکل برخورد کرده است ، یا اگر به نظر شما کاری خلاف قاعده از سوی معلم فرزندتان سر زده است، بر احساسات خود غلبه کرده و در گام نخست با وی شخصا گفتگو کنید.

به گزارش سیناپرس، در صورت حل نشدن مشکل ، موضوع را در جلسات مدرسه مطرح کرده و از مدیر مدرسه راهنمائی بخواهید. همواره به یاد داشته باشید که به هیچ عنوان اجازه ندهید فرزندتان به معلم خود به چشم یک دشمن نگاه کرده  و به وی  تفهیم کنید که هدف معلم و والدین در نهایت یکی است. 

•  آخرین و مهمترین نکته در مورد ارتباط والدین دانش آموزان با مدرسه ، حفظ همزمان ارتباط ذهنی و فیزیکی اولیا و مربیان  است. این موضوع در پیشرفت تحصیلات فرزندتان نقشی به سزا خواهد داشت. 

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: Family Magazine
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل