چگونه برای کودک پس انداز کنیم؟

به گزارش سیناپرس، یکی از مهمترین مشکلات پیش روی زوج های جوان، ترس از مدیریت مالی و هزینه های احتمالی تولد فرزند جدید است و این موضوع می تواند انگیزه ای برای تمایل آن ها به زندگی بدون فرزند باشد. البته این موضوع یک مشکل غیر قابل حل نیست و می توان با برنامه ریزی منطقی برای آن راه حلی جستجو کرد.

در گام اول پیشنهاد می شود اگر تصمیم دارید بچه دار شوید و عضو جدیدی را در زندگیتان بپذیرید، باید یک لیست از دارایی ها، درآمدها، هزینه ها و حتا بدهی های خود را تهیه کرده تا بتوانید بهتر برنامه ریزی کنید. با استفاده از این لیست می توانید از هزینه های بی مورد، صرف نظر کرده و بهتر پس انداز کنید. در این راه دوستانتان نیز می توانند به شما کمک کنند. 

به یاد داشته باشید که یکی از مهمترین کارهایی که در این زمان باید انجام دهید قرار دادن کل اعضای خانواده و به ویژه نوزادتان تحت پوشش خدمات بیمه است. به گزارش سیناپرس، انتخاب بیمه خدمات درمانی کامل به طوری که شامل اقامت در بیمارستان، هزینه دکتر و دارو باشد بهترین راه است. پس از اینکه شما همسر  خود را بیمه کردید با به دنیا آمدن نوزاد می توانید او را نیز بیمه کنید که با این روش هزینه های دارو و درمان پایین می آید و آسان تر می توانید پول خود را پس انداز کنید. 

یکی دیگر از روش های مناسب پس انداز، باز کردن یک حساب بانکی به نام کودکتان است. زمانی که یک حساب به نام کودکتان باز کردید، می توانید تصمیم بگیرید که ماهیانه مبلغ مشخصی را هرچند کم به آن واریز کنید به شرطی که به مرور زمان انجام این کار را فراموش نکرده و همواره مبلغ مورد نظر را پرداخت کنید. این پس انداز می تواند به اشکال دیگری مانند خرید سهام، سکه و هر چیز دیگری باشد و به این ترتیب در دراز مدت بر ارزش آن افزوده خواهد شد. 

به گزارش سیناپرس، مشاوران روان شناسی کودک توصیه می کنند برای بچه هایتان از زمانی که کوچک هستند قلک بخرید و به آنها آموزش دهید تا پول خود را پس انداز کنند. البته به آنها این اجازه را نیز بدهید تا در صورت لزوم آن را خرج کنند.به گزارش سیناپرس، بچه ها یی که از کوچکی قلک دارند و پول هایشان را در آن می ریزند، در بزرگسالی نیز بهتر می توانند پول و هزینه های خود را مدیریت کرده و پس انداز کنند.

لباس یکی از وسایل ضروری برای بچه به حساب می آید. باید این را در نظر داشته باشید که اندازه لباس بچه را کمی بزرگ تر بخرید چرا که بچه ها بسیار سریع رشد می کنند و خیلی زود لباس ها برایشان کوچک می شود. با در نظر داشتن این نکته می توانید هزینه اضافی لباس را پس انداز کرده یا در موارد لازم هزینه کنید.

مترجم: لیلی دهقان پور
منبع: Family magazine 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا