نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

به کودکان در یادگیری زبان خارجی کمک کنید

به گزارش سیناپرس، بسیاری از پدر و مادرها دوست دارند کودکشان یک زبان خارجی بیاموزد. در این میان اما یک مشکل وجود دارد: بیشتر والدین علاقه ای به فرستادن فرزند خود به کلاس های زبان در سنین پایین ندارند و با این سیاست،  بدون شک فرصتی طلایی برای یادگیری را از دست داده اند زیرا در سنین زیر ده سال بهترین بازدهی برای یادگیری زبان های خارجی برای کودک وجود دارد.

باید به این نکته توجه کرد که یادگیری یک زبان دوم و یا حتی زبان سوم می تواند آینده متفاوتی را برای کودک شما رقم بزند.  برای مثال با دانستن زبان یک کشور در آینده فرزند شما توان کار کردن و همکاری تجاری با آن کشور را خواهد داشت ولی بدون داشتن این توانایی نیاز به یک رابط احساس خواهد شد که در برخی موارد می تواند به از دست رفتن فرصت بینجامد.
به گزارش سیناپرس، ذکر یک نکته بسیار اهمیت دارد و والدین باید توجه داشته باشند که اگرچه زبان انگلیسی اصلی ترین زبان بین المللی محسوب می شود اما دانستن مهارت های مرتبط با زبان هایی همچون چینی، روسی، آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی و یا هندی می تواند فرصت های منحصر به فردی را از نظر شغلی برای هر فرد ایجاد کند.

کمتر از ده سال پیش یافتن کلاس های زبان برای کودکان کم سن و سال بسیار دشوار بود و این کلاس ها بیشتر تمرکز خود را روی تعلیم افراد دارای سنین بالاتر قرار داده بودند ولی در حال حاضر تعداد بسیار زیادی کلاس های آموزش زبان های خارجی که در کنار کیفیت، محیط بسیار مناسبی را دارند نیز در اختیار کودکان قرار گرفته است.

در ادامه به معرفی برخی از موارد مهم برای تصمیم گیری های والدین در مورد حساسیت های آموزش زبان های خارجی به کودک می پردازیم؛

–  از سنین پایین آموزش زبان خارجی را به کودک شروع کنید. مطالعات دانشمندان نشان داده است که فعالیت مغزی انسان به نحوی است که در سنین خردسالی به خوبی می تواند از حجم بالایی از اطلاعات بالاترین برداشت را انجام دهد، در این میان قرار گرفتن در مسیر صحیح می تواند به تمامی کودکان کمک شایانی کند. این مسیر می باید توسط والدین تعیین شده و معمولا خود کودک نقش چندانی در آن ندارد.

برنامه ریزی بلند مدت کنید. بسیاری از والدین کودک خود را برای دو یا سه ترم به کلاس زبان می فرستند و بنا به دلایل مختلفی پس از آن کودکشان را دیگر راهی کلاس های آموزش زبان نمی کنند، در این میان شاید توقع بسیار زیاد والدین نیز مشکل ساز باشد، بسیاری از والدین توقع دارند که در کمتر از یک سال کودک آنها به یک متخصص در زبان خارجی تبدیل شود که این موضوع کاملا غیر قابل قبول است و باید با حوصله بالایی در این مورد برخورد نمود و برنامه ریزی چند ساله و مداومی برای یادگیری زبان های خارجی توسط کودک داشته باشید.

–  جنبه کمک آموزش را فراموش نکنید. ممکن است تعدادی از والدین به این فکر کنند که زبان های خارجی لازم در مدرسه به کودک آموزش داده می شود ولی حقیقت این است که آموزش زبان در مدارس تنها می تواند نیازهای اولیه زبان برای کودک را تامین کند و آموزش های ارائه شده در مدارس در سطح  حرفه ای نیستند.  باید توجه داشت که کودک شما قطعا تنها با کمک مدرسه نخواهد توانست به زبان خارجی خاصی مسلط شود. شما همچنین باید برای انتخاب کلاس نیز زمان مناسبی بگذارید و برنامه آموزشی بلند مدت کلاس ها را بررسی کنید تا در نهایت بتوانید بهترین گزینه را برای کودک خود انتخاب کنید.

زیاده روی نکنید. پر توقع بودن و زیاده روی می تواند برای کودک تنها موجب انزجار از زبان های خارجی شود، برای مثال اگر کودک خود را همزمان در کلاس های سه زبان خارجی ثبت نام کنید زمان بازی و سرگرمی او را از وی گرفته اید و کودک در بازه زمانی کوتاهی خسته و گریزان از زبان خواهد شد پس حد تعادل را همیشه مد نظر داشته باشید.

گزارش: احسان محمدحسینی
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل