نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

چگونه مادری پر انرژی باشیم؟

به گزارش سیناپرس، مادر را می توان کانون اصلی خانواده محسوب کرد. برای مثال هنگامی که یک مادر اراده کند به راحتی می تواند خانواده را در کنار یکدیگر جمع کرده و به آنها انرژی مثبت و نیروی شادی بخش حیات تزریق کند.

در این میان بسیاری از مادران علاقه بسیاری به سپری کردن زمان با فرزندان خود دارند ولی کارهای خانه و حجم بالای وظایف مادری،  انرژی آنها را تا حد بسیاری تخلیه ی می کند و در نتیجه بسیاری از مادران، توان بدنی حضور شاد و پر انرژی در کنار خانواده را ندارند.

در  این یادداشت قصد داریم تا راهکارهای کوچک ولی موثری برای حل نمودن این مشکل با شما در میان بگذاریم. این راهکارها نه تنها به سلامتی مادر کمک می کند بلکه موجب شادابی بیشتر خانواده نیز خواهد شد.

 تغذیه: برای خانواده خود برنامه غذایی را در اولویت بسیار بالایی قرار دهید، مهم نیست که حوصله آشپزی دارید یا نه، در هر حال سعی خود را بکنید تا غذاهای خود را با عشق تهیه کنید. این موضوع به صورت روانی به شما برای فرار از سختی کار آشپزی کمک می کند، برای وعده های غذایی خود سعی کنید تا از یک توازن مناسب در مواد مورد  نیاز بدن استفاده کنید.

برای نمونه یکی از بهترین برنامه های غذایی به این شرح است که در طول روز یک سوم مواد غذایی خود را از کربوهیدرات ها تامین کرده( موادی مانند نان، برنج و انواع ماکارونی) ، ثلث دیگر وعده های خود را به مواد پروتئینی مانند فرآورده های گوشتی اختصاص دهید، البته سویا به عنوان یک ماده غنی از پروتئین می تواند به راحتی جایگزین گوشت در سفره شما باشد و یک سوم پایانی غذای شما نیز باید توسط سبزیجات و میوه جات پر شود.

به گزارش سیناپرس،  بسیاری از افراد، میوه جات را در وعده های غذایی خود محاسبه نمی کنند ولی باید اذعان داشت که استفاده از  قند موجود در میوه جات می تواند به همراه قند موجود در موادی مانند غلات کامل به خوبی نیاز بدن شما به قند را تامین کرده و حتی می توانید مواد مضری مانند قند و شکر را از برنامه غذایی خود حذف کنید.

در کنار این موارد استفاده از امگا3 نیز در طول روز به سلامتی خانواده شما کمک شایانی خواهد کرد. یکی از  دلایل خستگی بالا در مادران استفاده از روغن های معمولی است در حالی که استفاده از موادی مانند روغن زیتون می تواند به کارکرد بهتر قلب کمک کرده و به جای روغن های عادی می توایند از روغن های غنی شده با امگا3  روغن های دارای اسید ترانس پایین استفاده کنید. 

  تحرک فیزیکی داشته باشید: سعی کنید برنامه ورزشی بسیار سبکی را در  روز به همراه خانواده خود داشته باشید. برای مثال می توانید ۵ نوبت  ۱۰ دقیقه ای به پیاده روی در فضای آزاد بپردازید و حتی این کار را به همراه خانواده خود نیز تجربه کنید، باید در نظر داشته باشید که تمامی ورزشها در  صورت انجام به همراه خانواده انرژی و اثر مثبتی بر روحیه و توان و سلامتی جسمی شما خواهد داشت.

به گزارش سیناپرس، ورزش های گروهی مانند والیبال با توپ های سبک و یا بدمینتون نیز علاوه بر مفرح بودن می تواند بدن شما را سلامت نگاه دارد، در کنار این موضوع می توانید روزانه زمانی را به نرمش های مختصر و استاندارد اختصاص دهید.

خستگی ناشی از کار زیاد: بسیاری از مادران با این مشکل روبرو هستند که کارهای بسیاری را به صورت همزمان انجام می دهند ولی نتیجه مناسبی دریافت نمی کنند، علت این موضوع پخش شدن تمرکز شما روی  چند مورد است که به راحتی با برنامه ریزی قابل حل است. به گزارش سیناپرس، در ابتدای روز ببینید در طول آن روز چه کارهایی را در  پیش دارید و در ادامه با تمرکز  روی یک کار، آن را انجام داده و به ترتیب به سراغ کارهای کم اهمیت تر بروید. به این  ترتیب می توانید به تمامی کارهای خود برسید بدون  اینکه دوندگی خسته کننده در تمام نقاط خانه را تجربه کنید.

 مدیریت خواب: میزان  مناسب خواب برای یک انسان عادی و سالم بین ۷ تا ۹ ساعت در روز است و خوابیدن در زمانی بیشتر و یا کمتر از مقدار اعلام شده می تواند در  طولانی مدت برای بدن آسیب هایی در پی داشته باشد. برای خواب بهتر سعی کنید یک ساعت و نیم مانده به زمان خواب خود یک دوش با آب ولرم بگیرید زیرا در این مدت  به راحتی تمامی بدن و موها خشک خواهد شد و احتمال سرما خوردگی در اثر خیس بودن موها نیز از بین خواهد رفت. به گزارش سیناپرس،  پیش از خواب نیز نوشیدن دمنوش های گیاهی مانند گل گاو زبان  به خوبی می تواند به خواب بهتر شما کمک کند.

نکته آخر نیز مدیریت زمان وعده شام است که باید با حداقل ۲ ساعت اختلاف نسبت به زمان خواب  داشته باشد تا از خستگی دستگاه گوارشی و معده درد نیز جلوگیری شود.

گزارش: مریم عالمی
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل