افزایش سود شرکت های چینی در دو ماه اخیر

به گزارش سیناپرس، در شرایطی که مشکلاتی جدی مانند همه گیری کرونا و جنگ روسیه و اوکراین باعث شده است بسیاری از کشورهای جهان با مشکلات اقتصادی مواجه شوند، اداره ملی آمار چین اعلام کرد که نرخ رشداین کشور  نسبت به دسامبر سال گذشته 0.8 درصد افزایش یافته است.

بر این اساس اعلام شد شرکت های صنعتی چین به طور متوسط با درآمد سالانه حداقل ۲۰ میلیون یوان (3.14 میلیون دلار آمریکا) مواجه شدند و مجموع سود آنها در این دو ماه به 1.16 تریلیون یوان رسیده است.

طبق اطلاعات منتشر شده در گزارش فوق، در دوره ژانویه تا فوریه، درآمد این شرکت ها با 13.9 درصد افزایش سالانه به 19.4 تریلیون یوان رسید و ۲۱ شاخه از ۴۱ حوزه فعال صنعتی در چین شاهد رشد سود خود بودند.

بر اساس ادعای اداره ملی آمار چین، در پایان فوریه، دارایی‌ های شرکت های بزرگ صنعتی این کشور به ۱۴۲.۲۴ تریلیون یوان رسید که نسبت به سال قبل ۱۰.۴ درصد افزایش داشت. البته در این بازه زمانی بدهی آنها نیز در مجموع 80.03 تریلیون یوان، یعنی در حدود 10.2 درصد افزایش یافت. تحلیل اطلاعات فوق الذکر نشان می دهد نسبت بدهی ها به دارایی های شرکت های مزبور حدود 56.3 درصد بوده که نسبت به سال قبل 0.1 واحد درصد کاهش داشته است.

ژو هونگ، از مدیران ارشد اداره ملی آمار چین در این رابطه گفت که بسیاری از مناطق و بخش های اقتصادی و صنعتی چین در مواجهه با چالش های اقتصادی در داخل و خارج، فعالیت خود را افزایش داده و بهبود مستمر بخش صنعت را در ژانویه و فوریه تسهیل کرده اند.

به گزارش سیناپرس، ژو در توضیح این موضوع، به طور خاص به فعالیت بخش ‌هایی که شامل مواد خام انرژی هستند اشاره کرده و افزود: آنها در افزایش سود صنعتی طی دو ماه گذشته سهم زیادی داشته ‌اند.

در این میان، سود صنعت معدن طی سال گذشته 1.32 برابر افزایش یافته است که بسیار بیشتر از میانگین  حوزه فوق است. از سوی دیگر به دلیل افزایش قیمت نفت خام و زغال سنگ، سود بخش بهره برداری نفت و گاز 1.57 برابر و سود بخش بهره برداری و شستشو زغال سنگ 1.55 برابر نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

به گزارش سیناپرس، با توجه به افزایش قیمت فلزات و محصولات شیمیایی، سود صنعت ذوب فلزات 63.8 درصد و سود صنایع شیمیایی نیز 27.3 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت.در خاتمه گفتنی است علیرغم افزایش سود، ژو نسبت به افزایش هزینه ‌ها برای کسب ‌و کارها هشدار داده و خاطرنشان کرد که شرکت‌ های پایین دستی، به ‌ویژه شرکت ‌های کوچک‌ تر، هنوز تحت فشار هستند.

وی در این رابطه تاکید کرد که باید تلاش های بیشتری برای اطمینان از عرضه کالاهای خام صورت گیرد تا قیمت آنها ثابت مانده و هزینه های تولید برای شرکت ها کاهش یابد. به باور این مقام اقتصادی چین، برای دستیابی به تداوم رشد اقتصادی، باید سیاست های حمایتی برای صنایع تولیدی ارائه شده و سیاست های کاهش مالیات برای مشاغل کوچک تحقق یابد.

مترجم: زهرا همراز
منبع: english.news.cn

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا