ایستگاه فضایی چین توسعه یافت

به گزارش سیناپرس، آژانس فضایی چین چندی پیش در راستای توسعه ایستگاه فضایی خود فضاپیمای ترابری Tianzhou-2 را به مدار فرستاده بود که این فضاپیما با موفقیت به ایتسگاه چینی متصل شده بود.

بر اساس اطلاعیه رسمی آژانس فضایی چین، این فضاپیما روز گذشته ماژول هسته ایستگاه فضایی را ترک کرد. در این رابطه دایره فعالیت فضاپیماهای سرنشین دار آژانس فضایی چین اعلام کرد، فضاپیمای باری تیانژو-۲ چین بعد از ظهر یکشنبه از ماژول اصلی ایستگاه فضایی این کشور جدا شد.

در این گزارش عنوان شده است که این فضاپیما در ساعت ۳ و ۵۰ دقیقه دیروز به وقت پکن و پس از انجام تمام وظایف برنامه ریزی شده،  ماژول اصلی ایستگاه فضایی تیانگونگ را ترک کرد.به گزارش سیناپرس،  که فضاپیمای ترابری Tianzhou-2 در طول عملیات خود در مدار زمین، مجموعه ای از آزمایش های کاربردی گسترده را انجام داد. این آژانس افزود که در حال حاضر فضاپیمای فوق الذکر در شرایط خوبی است و در زمان مناسب تحت کنترل زمینی وارد جو زمین خواهد شد.

به گزارش سیناپرس، Tianzhou-2 اولین فضاپیمای باری است که در مرحله تأیید فناوری کلیدی ایستگاه فضایی چین به فضا فرستاده شد. این فضاپیما با حمل ۶ هزار و ۸۰۰ کیلو تجهیزات برای ایستگاه فضایی، از سایت پرتاب فضاپیمای Wenchang در ساحل جزیره جنوبی استان هاینان در تاریخ ۸ خرداد سال ۱۴۰۰ برابر با ۲۹  می ۲۰۲۱ به ماموریت اعزام شده بود.

مترجم: رضوان خندان
منبع: english.news.cn
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا