نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

منتظر شبکه اجتماعی ایلان ماسک باشید

به گزارش سیناپرس، در حال حاضر صدها شبکه اجتماعی مختلف در جهان مشغول فعالیت هستند و در این میان برخی پلتفرم ها مانند توئیتر، اینستاگرام، واتس اپ، فیس بوک و … از محبوبیت زیادی برخوردارند.

در این میان اما انتقاداتی جدی در زمینه مرزهای آزادی بیان و سانسور در این شبکه ها مطرح شده است و به همین دلیل یکی از ثروتمندترین افراد جهان به فکر راه اندازی شبکه اجتماعی جدیدی است. در این راستا ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس روز گذشته اعلام کرد که به طور جدی در حال فکر کردن برای ایجاد یک پلتفرم رسانه اجتماعی جدید است.

ماسک در پاسخ به سوال شخصی در توییتر پس از ارسال نظرسنجی با این مضمون که: با توجه به اینکه آزادی بیان برای یک دموکراسی کارآمد ضروری است… آیا شما معتقدید توییتر به این اصل پایبند است یا خیر؟ این مساله را مطرح کرد.

گفتنی است نتایج نظرسنجی و پاسخ های ارائه شده به سوال فوق با نظر منفی قاطع کاربران همراه شده و 70.4٪ از پاسخ دهندگان اعلام کردند که توییتر به اصل آزادی بیان ذکر شده در بالا پایبند نیست. به گزارش سیناپرس،البته  29.6 درصد از پاسخ دهندگان بر خلاف اکثریت فکر کرده و اعتقاد داشتند توئیتر به آزادی بیان پیابند است و به همین دلیل به سوال مطرح شده، پاسخ «بله» دادند.

گفتنی است که ۲ میلیون و ۳۵ هزار و ۹۲۴ نفر در این نظرسنجی مشارکت کردند.به گزارش سیناپرس، در ادامه وقتی از ماسک پرسیده شد که آیا به فکر ساختن یک پلتفرم رسانه اجتماعی است یا خیر، ماسک پاسخ داد: در حال فکر کردن جدی به این موضوع هستم.
البته باید اذعان داشت این مساله تنها در حد یک نظریه مطرح شده و هنوز جزئیات فنی و ویژگی های این پلتفرم اجتماعی جدید، منتشر نشده است و باید منتظر ماند و دید که آیا ایلان ماسک واقعا این ایده خود را نیز عملی خواهد کرد یا آن را به دست فراموشی می سپارد؟

به گزارش سیناپرس، کارشناسان پیش بینی می کنند با توجه به شهرت و توانایی های مالی و فنی ایلان ماسک، این شبکه اجتماعی با موفقیت و استقبال گسترده کاربران همراه شود.

مترجم: نیروانا محمدحسینی
منبع: newsmax
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل