جد بزرگ جانوران سم دار کشف شد

به گزارش سیناپرس، تجزیه و تحلیل ها نشان می دهد که این گونه ها در عرض چند صد هزار سال پس از رویداد انقراض دسته جمعی زندگی می کرده اند.

دیرینه شناسان این گونه ها را در محل بستر یک رودخانه باستانی در جنوب وایومینگ (Wyoming) کشف کردند. این کشف نشان می دهد که غرب آمریکای شمالی پس از انقراض دایناسورها چگونه بوده است. امروزه این سایت یک زمین خشک است که فاصله چندانی با شهر رالینز ندارد.

به گزارش سیناپرس،برای کاوش بیشتر، دانشمندان تحقیقاتی را روی مجموعه ‌ای از فسیل ‌های کندیلارث ها که عمدتاً تکه ‌هایی از استخوان‌های فک و دندان بودند آغاز کردند. دانشمندان دندان های فسیل شده و آرواره های پستانداران را بررسی کردند.

در ادامه محققان دریافتند که این گونه متعلق به دسته ‌ای از یک پستانداران سم دار بدوی است که به ‌طور غیررسمی کندیلارث (Condylarths) نامیده می ‌شوند.

اعتقاد بر این است که کندیلارث های اولیه به اندازه گربه خانگی بوده اند. این گونه‌ ها در حدود ۳۲۸ هزار سال اول پس از ناپدید شدن دایناسورها زندگی می ‌کردند، دورانی که به عنوان اوایل عصر پورکن (Puercan age) شناخته می ‌شود. 

کندیلارث ها فراوان ترین گروه پستانداران در آمریکای شمالی بودند. بر اساس شکل دندان هایشان، این سه گونه جدید ممکن است همه چیزخوارانی بوده باشند که هم گوشت و هم گیاهان را می خوردند. 

جالین ابرل (Jaelyn Eberle) متخصص مهره ‌داران فسیلی در موزه تاریخ طبیعی دانشگاه کلرادو و استاد علوم زمین ‌شناسی در این باره می ‌گوید: بسیاری از دیرینه ‌شناسان بر این باورند که در اوایل دوره پورکن، قسمت های زیادی از غرب زیستگاه تعدادی از گونه‌های پستاندار به اندازه جوندگان امروزی بوده است.

به گزارشsinapress،اما یافته‌های فسیلی جدید نشان می ‌دهد که پستانداران ممکن است زودتر از آنچه که محققان گمان می ‌کردند، شروع به پخش شدن در سراسر منطقه کرده ‌اند و حتی انواع بدن های بزرگ‌ تر و تخصصی‌ تر را بر اثر تکامل ایجاد کرده باشند.
به گزارش سیناپرس، او در انتها اضافه می کند که در نظر گرفتن زمان اولیه دوران زمین ‌شناسی پورکن برای درک تکامل پستانداران در طی میلیون‌ها سال پس از آن، از جمله منشاء راسته‌ های پستانداران امروزی، موضوعی بسیار پر اهمیت و کلیدی است.

مترجم: سامیه خسروی زاده
منبع: techexplorist
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا