نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

در ایمیل های رسمی از ایموجی استفاده نکنید

به گزارش سیناپرس، محققان رشته مدیریت دریافتند کارکنانی که از تصاویر و شکلک‌ ها بر روی کلمات در ارتباطات خود استفاده می‌ کنند، برای دیگران نسبت به همکارانشان که از کلمات خوب استفاده می ‌کنند، قدرت کمتری دارند. بر اساس یافته های این پژوهش، فرقی نمی‌ کند چه کسی ایموجی را ارسال ‌کند، مدیر عامل، مدیر دفتر، کارمند سطح پایین یا کارآموز، هر کسی از تصاویر در ایمیل ‌های خود یا هر رسانه دیگری استفاده کند، همکاران آنها را ضعیف ‌تر و با اعتبار کمتر تلقی می کنند.

تیم تحقیقاتی با تجزیه و تحلیل پاسخ های شرکت کنندگان در ایالات متحده پس از مشاهده پیام های شفاهی در مقابل پیام های تصویری در زمینه های مختلف به این نتیجه رسیدند. در مجموع، نتایج کاملاً واضح بود. در تمام سناریوها، گروهی که کلمات را به تصاویر ترجیح می دادند، قدرت بیشتری داشتند.

به گفته محققان، امروزه همه ما به برقراری ارتباط با تصاویر عادت کرده ‌ایم و شبکه‌های اجتماعی این کار را هم آسان و هم سرگرم‌ کننده می ‌کنند. با این حال، یافته‌ های این پژوهش نشان می ‌دهد که در برخی موقعیت‌ها، به‌ ویژه در یک محیط کاری یا تجاری، این عمل ممکن است پرهزینه باشد، زیرا نشان ‌دهنده قدرت کم فرستنده است. 

در طول آزمایش، هر یک از شرکت‌ کنندگان سناریوهای روزانه متعددی را بررسی کردند. برای مثال، در یک آزمایش از داوطلبان خواسته شد تصور کنند که از یک فروشگاه بازدید می کنند و فرد دیگری را که یک تی شرت با آرم بزرگ به تن دارد، می بینند. به گزارش سیناپرس، نیمی از شرکت کنندگان تی شرتی را دیدند که روی آن عبارت «RED SOX» نوشته شده بود، در حالی که بقیه به جای آن، لوگوی تیم بیسبال را دیدند. جالب توجه است، افرادی که نوشته روی تی شرت را دیدند، صاحب آن را قدرتمند تر از کسانی که لوگوی تصویری را دیده بودند، ارزیابی کردند.

در مجموع، پژوهشگران مطالعه به این نتیجه رسیدند که کارمندانی که از کلمات به جای تصاویر برای نامه ها استفاده می ‌کنند، احتمالاً در محل کار خود ترفیع دریافت می ‌کنند. 
تحقیقات نشان می دهد که پیام های بصری اغلب به عنوان سیگنالی برای تمایل به نزدیکی اجتماعی تفسیر می شوند. مجموعه جداگانه ای از تحقیقات نشان می دهد که افراد کمتر قدرتمند بیشتر از افراد قدرتمند تمایل به نزدیکی اجتماعی دارند. دکتر الینور آمیت (Elinor Amit) یکی از محققان این مطالعات توضیح می دهد که در نتیجه، نشان دادن این که با استفاده از تصاویر میل به نزدیکی اجتماعی دارید، اساساً نشان می دهد که قدرت کمتری دارید.
به گزارش سیناپرس، باید توجه داشت که چنین سیگنال‌ هایی معمولاً در روابط نزدیک، مانند ارتباطات بین اعضای خانواده، بدون مشکل است. با این حال، در بسیاری از عرصه های زندگی به ویژه در محل کار یا تجارت، روابط قدرتمندانه غالب است و ما باید از تأثیری که پیام های ما بر گیرندگان می گذارد آگاه باشیم. بنابراین زمانی که می ‌خواهید یک ایموجی را در یک نامه رسمی ارسال کنید، بیشتر به آن فکر کنید.

شرح کامل این مطالعات و یافته های حاصل از آن در آخرین شماره مجله Organizational Behavior and Human Decision Processes منتشر شده است.

مترجم: مهدی فلاحی پناه
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل