موشک عظیم سفر به ماه برای پرتاب آماده می شود

به گزارش سیناپرس، پس از سال ‌ها برنامه‌ ریزی و مهندسی علوم موشکی، این ماشین عظیم سرانجام برای بردن انسان ها به ماه آماده می شود. در این راستا، این موشک از محل نگهداری و ساخت خارج شده و به سمت سکوی پرتاب می ‌رود که از آنجا اولین پرتاب آزمایشی خود را در آینده ی نزدیک در سال جاری انجام دهد.

درهای عظیم ساختمان مونتاژ (VAB) در مرکز فضایی کندی ناسا باز شده و راه را برای هیولای ۹۸ متری باز کردند تا برای اولین بار در فضای باز و به سمت سکوی پرتاب شروع به حرکت کند. باز شدن درها آغاز یک سفر ۶.۵ کیلومتری به سمت سکوی پرتاب 39B بود. موشک SLS سیستم پرتاب فضایی که در بالای حمل ‌کننده ۲ قرار دارد با سرعت ۱.۳۲ کیلومتر در ساعت بر روی زمین می‌ خزد و بین ۶ تا ۱۲ ساعت طول می‌ کشد تا به مقصد برسد.
در این راه ‌اندازی، موشک در موقعیتی به نام تست تمرین با لباس خیس قرار می‌ گیرد. این تقریباً به این معنی است که خدمه آرتمیس I تمام مراحل بارگیری پیشرانه را در مخازن موشک طی کرده و شمارش معکوس پرتاب کامل را انجام خواهند داد.به گزارش سیناپرس، توانایی بازیافت ساعت شمارش معکوس و همچنین تخلیه مخازن نیز بخشی از این اولین آزمایش بزرگ است.

طبق اطلاعات موجود نزدیک به ۳.۲ میلیون لیتر از سوخت پیشرانه های برودتی که شامل هیدروژن مایع و اکسیژن مایع است، مخازن عظیم را پر می کند. خدمه مراحل را درست مانند روز پرتاب انجام خواهند داد و شمارش معکوس را ده ثانیه قبل از بلند شدن در شبیه سازی متوقف می کنند.

به گزارش سیناپرس، البته هنوز به صورت دقیق مشخص نیست که این آزمایش چه زمانی انجام می شود. بسته به نتیجه این آزمایش، تاریخ مشخصی برای پرتاب واقعی SLS در انجام ماموریت آرتمیس  I تعیین خواهد شد.

مترجم: سامیه خسروی زاده
منبع: autoevolution
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا