نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نحوه آموزش و یادگیری دختران و پسران متفاوت است

به گزارش سیناپرس، داده های آماری نشان می دهد تشخیص اختلال کمبود توجه بیش فعالی (ADHD) به ویژه در میان پسران در حال افزایش است و محققان آن را تا حدی به رویکرد تربیت کودک که بدون توجه به جنسیت انجام می شود، نسبت می دهند. به نظر می رسد با نادیده گرفتن عمدی تفاوت‌ های بین پسران و دختران، آنطور که باید آنها را تربیت نمی‌ کنیم. 

شواهد و داده های جمع آوری شده دکتر لئونارد ساکس (Leonard Sax) نشان می دهد که به طور متوسط، پسران و دختران انواع محرک ها را به روش های کاملا متفاوت پردازش می کنند. شواهدی مبنی بر تفاوت‌ های نیمکره‌ ای مغز نیز وجود دارد که نشان می دهد مغز مردان بیشتر بخش ‌بندی شده و مغز زنان بهتر ادغام می ‌شود.

این عوامل باعث شده تا دختران در تفسیر حالات چهره و صحبت در مورد احساسات بهتر باشند و پسرها بیشتر ریسک کنند و احتمال بیشتری وجود دارد که توانایی‌ های خود را بیش از حد ارزیابی کرده و عموماً بیشتر جذب خشونت و درگیری ‌شوند.به گزارش سیناپرس، در ضمن، سبک های یادگیری پسران و دختران متفاوت است به طوری که دختران تمایل به درخواست کمک دارند در حالی که پسران از معلم به عنوان آخرین راه حل استفاده می کنند.

به گزارش سیناپرس، به طور مشابه، دو جنس به تکنیک‌ های انگیزشی متفاوت پاسخ می ‌دهند یعنی پسرها نسبت به دختران به وظایف محدود و موقعیت ‌های فشاری بسیار بهتر پاسخ می‌ دهند.

دکتر ساکس همچنین تاکید کرد: نسبت دادن تفاوت‌ های بین پسران و دختران به این ایده که دختران سریع ‌تر از پسران بالغ می ‌شوند، بسیار ساده‌ اندیشانه و کاملا غیر علمی است. مطمئناً توانایی های زبانی در دختران سریع تر رشد کرده اما این توانایی های فضایی (spatial abilities) است که در پسران سریع تر رشد می کند.

مترجم:ندا جوادهراتی
منبع: spring

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل