نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

استرس ناشی از کار باعث بیمار شدن کارکنان و کارگران می شود

به گزارش سیناپرس، وقتی کارگران بیمار می شوند، این مساله می تواند هزینه هنگفتی برای اقتصاد آن شرکت، سازمان یا کشور داشته باشد. کارگران بیمار سالانه می توانند حدود ۳۵۰ میلیارد دلار در ایالات متحده و ۶۶ میلیارد دلار در بریتانیا هزینه در بر داشته باشند.

اما چه جنبه هایی از کار افراد را بیمار می کند؟

پژوهشگران در یک پروژه تحقیقاتی به بررسی و تجزیه و تحلیل داده های ۷۲ مطالعه در مورد تأثیر استرس شغلی بر علائم فیزیکی از جمله سردرد، کمردرد، اختلالات خواب و مشکلات گوارشی پرداختند. به گزارش سیناپرس، در اینجا به ارتباط بیماری ناشی از کار با علائم فیزیکی اشاره می کنیم.  

محدودیت های سازمانی: به طور کلی عاملی که به شدت با علائم فیزیکی مرتبط بود، محدودیت های سازمانی است. این عامل می توان کارکنان را دچار بیماری کند. جنبه های محیط کار که مانع از انجام کار فرد می شوند، می تواند شامل مواردی مانند نداشتن زمان، مواد یا اختیار برای رسیدن به اهدافی باشد که از قبل تعیین شده اند. به گزارش سیناپرس، به نظر می ‌رسد محدودیت های سازمانی احتمالاً قوی ‌ترین علت علائم فیزیکی باشد. انواع علائم فیزیکی که بیشتر با محدودیت های سازمانی مرتبط است، می توان به خستگی و مشکلات گوارشی اشاره کرد.

•  تعارض نقش: زمانی که رئیس به شما می گوید یک کار را انجام دهید و دیگری آن را کنسل کرده و کار دیگری به شما محول می کند، شما دچار تعرض نقش می شوید. خشم ناشی از این تعارض نقش، باعث بیماری شما می شود که با مشکلات گوارشی مرتبط است.

تعارض بین فردی: تعارض بین فردی شامل هر رفتار از رفتارهای بی ادبانه یا فکر نشده همکاران گرفته تا قلدری همه جانبه بین افراد می شود. تعارض بین فردی بیشتر با اختلالات خواب در ارتباط است. 

حجم کار: جالب است که بدانید کار زیاد ما را بیمار می کند اما نه به اندازه محدودیت های سازمانی یا تعارض نقش. به طور کلی حجم کاری بیشتر با خستگی مرتبط است. 

ابهام نقش: ابهام نقش زمانی رخ می دهد که فرد از ماهیت اصلی شغل اطلاعات کافی ندارد و نمی داند کارفرما چه انتظاری از وی دارد و این مسئله باعث ایجاد استرس می شود. به گزارش سیناپرس، استرس ناشی از این مسئله با بیمار شدن فرد مرتبط بود و بیشتر باعث ایجاد خستگی و در نهایت بروز بیماری می شود.

ساعات کار و عدم کنترل: ممکن است تصور کنید که ساعات کار در بالاترین حد عوامل بیمار شدن کار در تعطیلات قرار بگیرد اما این عامل با عدم کنترل که ارتباط مشابهی با علائم فیزیکی دارد، در پایین‌ ترین حد قرار می گیرد. ساعات کار بیشترین ارتباط را با خستگی چشم دارد در حالی که عدم کنترل بیشتر با کمردرد و مشکلات خواب مرتبط است. 

مترجم: ابراهیم خسرو پرست
منبع: spring 
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل