راهپیمایی موفق فضانورد ناسا در ایستگاه فضایی

به گزارش سیناپرس، بر اساس اطلاعیه منتشر شده در وب سایت ناسا، فضانوردان آمریکایی کایلا بارون و راجا چاری با موفقیت یک راهپیمایی فضایی را در ایستگاه فضایی بین المللی انجام دادند. آن ها در این عملیات، کارهای مقدماتی پیش از نصب پنل های خورشیدی قدرتمند، iROSA را به پایان رساندند.

این پیاده روی فضایی شب گذشته به پایان رسید و ۶ ساعت و ۵۴ دقیقه به طول انجامید. طی این ماموریت سخت و پیچیده،  فضانوردان ناسا یک براکت جهت نصب پانل iROSA را  با وزن تقریباً ۳۴۰ کیلوگرم در محل مورد نیاز نصب کردند. این اولین تجربه خارج از ایستگاه بین المللی فضایی برای چاری بود، در حالی که بارون در جریان تعویض آنتن در دسامبر سال گذشته تجربه خروج از ایستگاه و انجام راهپیمایی فضایی را داشت.

بر اساس اعلام سازمان فضایی ناسا، پیاده ‌روی فضایی بعدی فضصانوردان آمریکایی برای ۲۳ مارس برنامه ‌ریزی شده است. به گزارش سیناپرس، در این ماموریت، دو فضانورد ناسا باید شلنگ‌ هایی را روی ماژولی نصب کنند که آمونیاک را از طریق رادیاتورهای دفع گرمای ایستگاه عبور می ‌دهد تا سیستم‌ ها را در دمای مناسب نگه دارند. این فضانوردان همچنین باید در ماموریت بعدی خود یک کابل برق و داده را روی ماژول کلمبوس نصب و یک دوربین خارجی را جایگزین دوربین فعلی کنند.
سایر فضانوردان فعلی حاضر در این ایستگاه عبارتند از آنتون شکاپلروف و پیوتر دوبروف روس، مارک ونده هی و توماس مارشبرن آمریکایی و ماتیاس ماورر آلمانی.

مترجم: نیروانا محمدحسینی
منبع: tass
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا