نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

در صورت تداوم تحریم ها ایستگاه فضایی را نظامی می کنیم

به گزارش سیناپرس، در پی تحریم های گسترده غرب علیه روسیه به دلیل حمله نظامی این کشور به اوکراین، بخش مطالعات فضایی نیز تحت تاثیر قرار گرفته و آژانس فضایی روسیه تحریم شد. این موضوع بر همکاری های گسترده روسیه و سایر کشورهای بهره بردار از ایستگاه بین المللی فضایی تاثیر منفی داشته و در این راستا دیمیتری روگوزین مدیر آژانس فضایی روسیه اعلام کرد اگر تحریم ها به این شکل تداوم داشته باشند، روسیه از ایستگاه مداری خود استفاده نظامی خواهد کرد.

وی در این رابطه  گفت: اگر تا زمانی که ایستگاه مداری ما مستقر می شود، این تخاصم مغرضانه علیه ما ادامه داشته و تعداد متحدان ما محدود شوند، آن گاه در سیاست های خود تجدید نظر کرده و از ایستگاه مداری استفاده نظامی خواهیم کرد.
روگوزیندر این رابطه  توضیح داد که سیسات فوق بدان معناست که فقط فضانوردان روسی به پایگاه فضایی بین المللی اعزام شده و روسیه دیگر هیچ فضانوردی را به مدار زمین نخواهد برد. 

وی در ادامه توضیحاتش افزود: اگر احساسات خصمانه کنونی از بین برود، احتمالاً دوباره می توان به یک زمینه همکاری بین المللی فکر کرد.
به گزارش سیناپرس، رئیس آژانس فضایی روسیه که طی هفته های گذشته بارها سایر کشورها را تهدید به سقوط ایستگاه بین المللی کرده بود، در سخنان جدید خود گفت که به هر حال ما دریافتیم که باید  یک ایستگاه فضایی ویژه برای روسیه ایجاد کنیم. 
در آوریل ۲۰۲۱، یوری بوریسوف، معاون نخست وزیر روسیه، گفته بود که وضعیت ایستگاه فضایی بین‌المللی شرایط مطلوبی دارد، بنابراین روسیه می ‌تواند بر ایجاد ایستگاه مداری خاص خود تمرکز کند. به گزارش سیناپرس، به همین دلیل شرکت ساخت و تولید راکت و موشک های فضایی انرجیا موظف شد  نخستین ماژول ایستگاه مداری جدید را که شامل یک ماژول تحقیقاتی و انرژی می شود، تا پایان سال ۲۰۲۵ بسازد. به گزارش سیناپرس،  قبلاً برنامه ریزی شده بود که این ماژول در سال ۲۰۲۴ به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شود.

در خاتمه گفتنی است شورای علمی و فنی آژانس فضایی روسیه توصیه کرد که کار روی طراحی فنی ایستگاه مداری جدید در برنامه فضایی فدرال   ۲۰۲۵ گنجانده شود.

مترجم: سید یوسف دراوی زاده
منبع: tass

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل