نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

روسیه صادرات غلات و شکر را ممنوع کرد

به گزارش سیناپرس،  دفتر مطبوعاتی دولت روسیه روز دوشنبه اعلام کرد، میخائیل میشوستین، نخست وزیر این کشور دستور ممنوعیت موقت صادرات غلات به کشورهای اتحادیه اوراسیا و صادرات شکر به کشورهای ثالث را امضا کرد.

بر این اساس دولت روسیه به طور رسمی صادرات غلات، شکر سفید و نیشکر خام را متوقف کرده است که این موضوه می تواند در قیمت جهانی این محصولات و سایر مواد تولید شده بر پایه این محصولات موثر باشد. بر اساس دستورالعمل فعلی، محدودیت ها برای صادرات غلات تا ۳۰ ژوئن به قوت خود باقی خواهد ماند ولی در بیانیه منتشر شده در این رابطه، منع صادرات شکر تا ۳۱ آگوست ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت و پس از این تاریخ درباره تمدید یا عدم تمدید این محدودیت ها تصمیم گیری خواهد شد.

به گزارش سیناپرس، بر اساس اطلاعات موجود در این رابطه،  ممنوعیت غلات شامل گندم، چاودار، جو و ذرت نیز می شود. لازم به توضیح است که محدودیت های اعمال شده شامل تعدادی استثنا می شود. بر این اساس دولت روسیه تاکید کرد، ارسال این محصولات برای کمک های بشردوستانه و به شکل ترانزیت بین المللی مجاز خواهد بود.

دولت روسیه در این رابطه صراحتا اظهار داشت: این تصمیم به منظور حفاظت از بازار مواد غذایی داخلی در  مبارزه با محدودیت ‌های خارجی اتخاذ شده است.

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل