نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ورزش، خطر زوال عقل را کاهش می دهد

به گزارش سیناپرس، با افزایش نرخ زوال عقل در ایالات متحده و سایر نقاط جهان، دانشمندان در تلاشند تا بفهمند چه عواملی خطر ابتلا به این شرایط را افزایش می دهد. در حال حاضر شواهدی وجود دارد که بر اساس آن می توان مدعی شد آمادگی جسمانی به کاهش خطر ابتلا به زوال عقل کمک می کند.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که تناسب اندام قلبی – تنفسی با خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و اختلالات مربوط به آن (ADRD) در اواخر زندگی مرتبط است. 

دکتر ادوارد زمرینی (Edward Zamrini) مدیر بخش عصب شناسی و تحقیقات بالینی مرکز ایروین و استاد دانشگاه های جورج واشنگتن و یوتا به همراه همکارانش با استفاده از گستره وسیع افرادی که تحت مراقبت در اداره بهداشت کهنه سربازان (VHA) قرار می گیرند، ۶۴۹ هزار و ۶۰۵ کهنه سرباز ۳۰ تا ۹۵ ساله را مورد مطالعه قرار دادند. به گزارش سیناپرس، این افراد غربالگیری تشخیص بیماری آلزایمر و اختلالات مربوط به آن را دریافت نکرده و تست ورزش تردمیل (ETT) را به عنوان بخشی از مراقبت های معمول خود انجام داده بودند. 

دانشمندان نمودارهای تشخیص بیماری آلزایمر و اختلالات مربوط به آن را در افراد مذکور در طول متوسط هشت سال و هشت ماه تجزیه و تحلیل کردند. به گزارش سیناپرس، در ادامه، دکتر زمرینی به همراه پروفسور چینگ زنگ-تیتلر (Qing Zeng-Teitler) و همکارانشان نتایج تست ورزش تردمیل و بروز تشخیص بیماری آلزایمر و اختلالات مربوط به آن را در این افراد مقایسه کردند.

پژوهشگران در نظر گرفتند که هم عرضی متابولیک تست های تحمل ورزش با استفاده از معیاری به نام معادل سازی متابولیک کار (METs) به کمیت سطح آمادگی بدن کمک می کند. در این مطالعه، پژوهشگران شرکت‌ کنندگان را بر اساس معادل سازی های متابولیک کار که می ‌توانستند از پایین ‌ترین تا بالاترین تناسب اندام را به دست آورند، به پنج گروه تقسیم کردند.

به گزارش سیناپرس، دانشمندان دریافتند افراد با تناسب اندام کمتر در معرض بالاترین خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و اختلالات مربوط به آن هستند و افراد با تناسب اندام مناسب، کمترین احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر و اختلالات مربوط به آن را داشتند. 
دکتر زمرینی در این مورد توضیح داد: مطالعه ما یک ارتباط معکوس قوی و درجه بندی شده بین آمادگی قلبی تنفسی و کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را نشان داد به این معنی است که هر چه فرد تناسب بیشتری داشته باشد، احتمال اینکه به بیماری آلزایمر مبتلا شود، بسیار دیرتر است.

به گزارش سیناپرس، به طور خاص، محققان دریافتند که در مقایسه با شرکت کنندگانی که کمترین تناسب را داشتند، افراد با تناسب اندام خوب ۳۳ درصد کمتر در معرض ابتلا به بیماری آلزایمر و اختلالات مربوط به آن بودند.

مترجم:مولود یوسفی
منبع: pakobserver 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل