نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گزارش ویدئویی از دسترسی به اینترنت در قله کوه فوجی

با کمک تکنولوژی جدیدی که در ژاپن مورد استفاده قرار گرفته است ، کوهنوردانی که قصد صعود از کوه فوجی ، بلندترین قله در کشور ژاپن را دارند ، با در اختیار داشتن یک شبکه اینترنتی Wi-Fi مناسب ، قادر به اتصال به شبکه اینترنت خواهند بود .

بر اساس این گزارش ، کوهنوردانی که به این کوهستان سفر می کنند و در نظر دارند از آن بالا روند ، در مرحله ششم صعودشان کارتی با ، نام کاربری و رمز مخصوص ، دریافت می کنند که تا سه روز نیز اعتبار داشته و به این ترتیب آن ها می توانند با وارد کردن اطلاعات نام کاربری و رمز ویژه به گوشی های تلفن همراه هوشمند و یا تبلت خود از طریق Wi-Fi به شبکه اینترنت متصل شوند .

لودوویک (Ludovic Cao)، از گردشگران و کوهنوردان کانادایی  که استفاده از این خدمات جدید کوه فوجی را تجربه کرده ، می گوید: «من از Wi-Fi برای به روز کردن صفحه خودم در شبکه های اجتماعی و ارتباط با دوستان و خانواده ام استفاده کردم . آنها از طریق صفحه اختصاصی ام در شبکه های اجتماعی از محلی که هستم اطلاع پیدا کردند  . شما کوه های زیادی را نمی بینید که چنین خدماتی ارائه کنند . ضمن اینکه من اهل مونترال کانادا هستم و حتی در این کشور نیز چنین امکانی وجود ندارد . من  در این جا افرادی را دیده ام که مکالمات تلفنی رایگان را برای امور کاری خود از طریق اتصال به اینترت انجام داده اند. »

علاوه بر گردشگران و کوهنوردان خارجی ، دسترسی به Wi-Fi در بالای کوه فوجی برای ژاپنی ها هم هنوز تازگی دارد.

دایسوکه کووای (Daisuke Koiwai) که به عکاسی از بالای کوه فوجی علاقمند بوده و به این کار می پردازد، در رابطه با چنین امکاناتی می گوید : «خیلی خوب است که می توانیم این جا به شبکه اینترنتی متصل شویم. من صفحه اینترنتی ام را از اینجا مدیریت می کنم و اکنون می توانم شرایط آب و هوا و امکانات صعود به کوه فوجی را برای کسانی که مایل به کوهنوردی در این کوه هستند، باز گو کنم و آن ها را در برنامه ریزی به سفر به این منطقه راهنمایی کنم . این موضوع باعث خوشحالی من می شود . »

گفتنی است صنعت گردشگری در کشور ژاپن در حال پیشرفت است و مقامات ژاپنی در نظر دارند تا خواسته گردشگران خارجی را که اکثر آنها اهل اروپا و ایالات متحده آمریکا هستند ، اجابت کنند . لازم به ذکر است که خدمات Wi-Fi در بالای کوه فوجی تا تاریخ دهم ماه سپتامبر (اول شهریور ماه) سال جاری به کوهنوردان و گردشگران ارائه خواهد شد .

منبع 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل