نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رونمایی از نخستین دوچرخه برقی مسابقه ای جهان

به گزارش سیناپرس، شرکت دوکاتی در سال ۲۰۱۹ از طریق مشارکت برندسازی با مجموعه صنعتی Thok ، وارد بازار دوچرخه ‌های الکترونیکی شد.

این شرکت ابتدا یک دوچرخه کوهستان الکتریکی را در کنار ماشین های بنزینی خود ارائه کرد. در حال حاضر این شرکت به دنبال گسترش دامنه دوچرخه های الکترونیکی با راه اندازی یک دوچرخه کوهستان الکترونیکی ارتقا یافته، دوچرخه اندرو و دوچرخه مسابقه جدید Futa است.

بر اساس اطلاعات موجود در این رابطه، Futa دارای یک قاب مونوکوک فیبر کربن با هندسه استقامتی ورزشی است. این دوچرخه با توجه خاص به ویژگی های آیرودینامیک و سرعت طراحی شده است.به گزارش سیناپرس،  پایه صندلی  این دوچرخه برای افزایش عملکرد آیرودینامیکی و کاهش کشش، نازک تر از نمونه های مشابه است، دوکاتی ادعا می کند که صندلی های این دوچرخه های الکترونیکی علی رغم نازک شدن،  راحت هستند.

موتور الکتریکی این محصول در هاب عقب آن قرار داشته و یک سیستم FSA HM 1.0 با ۲۵۰ وات و گشتاور است و ادعا می شود که سیستم قدرت آن در هر شرایطی روان و طبیعی است و از سبک ‌ترین و فشرده ‌ترین سیستم‌ ها برای طراحی آن استفاده شده است. 

به گزارش سیناپرس، باتری ۲۵۰ وات ساعتی FSA در داون تیوب این دوچرخه ادغام شده و اگر مسافت های طولانی تری را پوشش دهید، یک افزایش دهنده برد ۲۵۰ وات ساعتی اختیاری نیز در دسترس شما است.

گفتنی است پنج سطح کمکی را می توان از طریق واحد کنترل گارمین روی فرمان انتخاب کرد که به راکب این دچرخه اجازه می دهد تا پشتیبانی موتور برقی را مدیریت کند.

از سوی دیگر کاربران این محصول با کمک اپلیکیشن FSA می توانند آمار، وضعیت سیستم، عمر باتری باقیمانده و وضعیت شارژ را به سرعت و به طور مستقیم مشاهده کنند.به گزارش سیناپرس، Futa با وزن 12.6 کیلوگرم (اندازه فریم متوسط) بسیار سبک است که به گفته دوکاتی امکان سواری سریع و پاسخگو در جاده های صاف را فراهم می کند.

به گزارش سیناپرس، این دوچرخه الکترونیکی همچنین دارای یک گروه FSA K-Force WE با تعویض دنده الکترونیکی بی سیم سریع ۲×۱۲، ترمزهای دیسکی ۱۶۰ میلی متری قابل تنظیم و بازوهای پدال فیبر کربنی است.

مترجم: ابراهیم خسرو پرست
منبع: autocar

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل