نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

باهوش ترین انسان های دنیا را بشناسیم

دختری بریتانیایی با دوازده سال سن توانست با کسب 162 امیتاز  IQ به عنوان نابغه ای بی همتا در جهان شناخته شود . بر اساس گزارش های رسمی ،  نیکول بار (Nicole Barr) از شهر هارلو (Harlow) انگلستان موفق به کسب بالاترین امتیاز ممکن از 162 امتیاز موجود  در آزمون Mensa IQ شده و در حال حاضر در میان یک درصد مردم بسیار هوشمند جهان قرار گرفته است.

لازم به توضیح است که منسا (Mensa) یک انجمن بین‌المللی تیزهوشان با گروه‌های متعدد ملی و منطقه ‌ای در سراسر جهان است که با برگزاری آزمون Mensa IQ ، اقدام به گردآوری افراد دارای بهره هوشی بالا کرده و با برنامه‌ های سازماندهی شده، سعی در استفاده هر چه بهتر از هوش این افراد دارد .

این دختر نوجوان توانست با کسب 162 امیتاز IQ ، از افراد هوشمندی چون آلبرت انیشتن، استفان هاوکینگ و بیل گیتس با 160 امیتاز IQ سبقت بگیرد. نیکول بار دانش آموز سال هفتم آکادمی بارنت میل (Burnt Mill) بوده که علاقمند به مطالعه و تئاتر است و آرزو دارد تا در آینده پزشک شود.

نیکول همواره در همه زمینه های تحصیلی از هم سن و سالان خود جلوتر بوده و زمانی که زیر ده سال سن داشته است ، به آسانی می توانسته مسائل پیچیده جبر را حل کند.

قابل توجه است که پیش از نیکول بار، دختری هندی الاصل از کشور انگلسان با نام نیها رامو (Neha Ramu) امتیاز 162 را از آزمون Mensa IQ افراد زیر هجده سال کسب کرده بود .

لازم به تذکر است که آزمون Mensa IQ از انواع مختلف سوالات در زمینه های متفاوت همانند ؛ مهارت های کلامی ، استدلال ، حافظه ، سرعت پردازش و مهارت های عددی تشکیل شده است که نمره بین 90 تا 110 به عنوان حد متوسط در نظر گرفته می شود.  امتیاز کمتر از  70  در این آزمون نشانگر عقب ماندگی ذهنی بوده و افراد دارای امتیاز  بالای 165 نیز نابغه محسوب می شوند.

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل