نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ربات دارورسان Drobo در خدمت شما

به گزارش سیناپرس به نقل از yankodesign، ربات های خودران در دنیای امروز وظایف مهمی را چون تحویل دارو بر دوش گرفته اند که بسیاری از لوازم موردنیاز انسان را به صورت ایمن و مطمئن به خانه آورده و در اختیار کاربران خانگی قرار می دهد. 
محققان نوعی ربات کوچک پزشکی ابداع کرده اند که یک پهپاد روی آن سوار شده و به کمک آن می توان لوازم پزشکی را تا در منزل افراد تحویل دهند. کووید- 19 سبک زندگی را تا حد زیادی تغییر داده و محققان نیز تلاش کرده اند در همین راستا حرکت کرده و مسیر را برای زندگی راحت تر افراد به ویژه در شرایطی که مردم ترجیح می دهند کم تر از خانه خارج شوند، فراهم کنند. 

پژوهشگران شرکت NUONE DESIGN، ربات پزشکی Drobo را با همین منظور طراحی کرده اند. به گزارش سیناپرس، با کمک این ربات، افراد به جای این که خودشان به طور مستقیم برای خرید دارو به داروخانه مراجعه کنند، این ربات خودکار تمام لوازم و داروهای موردنیاز آنها را به شیوه ای ایمن و بی خطر تا در خانه تحویل می دهد. 
حضور این ربات خودکار به ویژه برای سالمندان و بیمارانی که به دلیل بیماری یا ناتوانی قادر به رفتن به داروخانه و خرید داروها نیستند، امری حیاتی است. به گزارش سیناپرس، در ربات Drobo یک نمایشگر بزرگ تعبیه شده که دستورالعمل های مربوط به دارو را نمایش می دهد و فرد پس از تحویل دارو می تواند از شیوه مصرف آن مطلع شود.
از نکات مثبت این ربات دارورسان، پهپادی است که به قسمت پشتی آن متصل شده است. وقتی که زمان تحویل دارو فرا می رسد، پهپاد از محفظه داخل ربات خارج شده و به واسطه ریلی که برای آن در نظر گرفته شده، از ربات جدا شده و محفظه داروها را به طور ایمن به فرد موردنظر می رساند. به گزارش سیناپرس، این پهپاد مجهز به پنل های خورشیدی در قسمت بالاست تا انرژی خورشیدی را برای پرواز در هر زمان و مکانی جذب می کند. 
این ربات همچنین برای راحتی حال بیماران، تست هایی چون تست کرونا و کنترل میزان اکسیژن خون را در انجام می دهد؛ سپس داده های به دست آمده برای پزشک معالج بیمار ارسال شده و داروهای تجویزی احتمالی یا دستورات پزشکی دیگر داده می شود. 
ربات Drobo هم به صورت برقی و هم با کمک باتری هایی که 6 تا 8 ساعت شارژ را در خود نگه می دارند، نیروی لازم برای حرکت را به دست می آورند. زمانی که شارژ باتری در حال اتمام باشد، ربات به طور خودکار در ایستگاه های شارژ توقف می کند تا به صورت بی سیم برای تحویل سفارش های بعدی آماده شود.

مترجم:ندااظهری
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل