ب ام و سری ۸ جدید روانه بازار می شود

به گزارش سیناپرس، نسخه های سری ۸ سال ۲۰۲۲ ب ام و رو در مراسمی رسمی نمایی شدند. نسخه  M-Sport ب ام و با تعدادی از عناصر طراحی سری M، از جمله سپر جلو و دیفیوزر عقب و همچنین چرخ‌های ۱۹ اینچی جدید و ترمزهای ارتقا یافته با کالیپرهای آبی در مدل‌های شش سیلندر، معرفی شده است.

مدل‌های قوی‌تر V8 این شرکت نیز ساختار مشابهی دارند اما با یک عنصر تقسیم ‌کننده در جلو، آینه ‌های بیرونی به سبک M8، یک اسپویلر عقب و یک دیفیوزر به رنگ  تیره متالیک از مدل قبلی خود متمایز شده است.  این نسخه جدید همچنین شامل چرخ‌های ۲۰ اینچی جدید و دیفرانسیل M-Sport به صورت استاندارد است.

به گفته کارشناسان، تغییرات در مدل‌ های ب ‌ام ‌و M8 بسیار ظریف‌ تر بوده و محدود به طیفی از رنگ ‌های جدید بیرونی، از جمله پوشش Shadow Line برای اولین بار است. در این محصول همچنین رینگ‌های آلیاژی M-Sport 20 اینچی جدید به کار گرفته شده است.

در برنامه ریزی توسعه برای سایر مدل های جدید ب ام و  اعلام شد نسخه های ۲۰۲۲  سری 8 و M8 جدید با یک جلوپنجره روشن اختیاری عرضه می شوند. این مدل با تغییر کمی در طراحی نسبت به مدل‌های پیش از فیس لیفت، به صورت استاندارد در ترکیب با پکیج  Iconic Glow  همراه با نور پردازی فراگیر برای هر یک از عناصر جلو پنجره عرضه می ‌شود. 

گفتنی است که به مناسبت پنجاهمین سالگرد رونمایی از نخستین ب ام و سری  M، تمام مدل ‌های سری 8 و M8 جدید را می ‌توان با نشان‌ های اختیاری M در رنگ‌ های آبی، بنفش و قرمز به‌جای نشان های سنتی آبی و سفید این شرکت، سفارش داد.
مدل ‌های شش سیلندر جدید که به تازگی رونمایی شدند دارای صندلی ‌های جلوی چند کانتوری به‌ صورت استاندارد بوده و صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی استاندارد قبلی 10.25 نیز جای خود را به یک صفحه 12.3 اینچی بزرگتر داده است.

به گزارش سیناپرس، نسخه های سری 8 استاندارد با همان محدوده موتورهای قبلی به کار خود ادامه می‌دهند که شامل یک واحد بنزینی 3.0 لیتری شش سیلندر با ۳۳۳ اسب بخار قدرت در 840i xDrive، یک موتور 4.4 لیتری V8 توربوشارژ با ۵۲۳ اسب‌بخار در M850i xDrive 3 و یک موتور دیزلی شش سیلندر خطی با قدرت ۳۳۵ اسب بخار در 840d xDrive.  ارائه می شود که همه آن ها به صورت استاندارد دارای چهار چرخ متحرک هستند.

در خاتمه گفتنی است نسخه خودروی قدرتمندتر Competition جدید ب ام و نیز دارای ۶۱۶  اسب بخار  قدرت بوده و می تواند طی 3.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

مترجم: ابراهیم خسروپرست
منبع: autocar
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا