نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

توسعه ۲ میلیارد یورویی کارخانه فولکس واگن

به گزارش سیناپرس، شرکت فولکس واگن سال گذشته اعلام کرد که در حال برنامه ‌ریزی برای ساخت تأسیسات جدیدی در ولفسبورگ است و به تازگی پس از تأیید هیات مدیره و نشان دادن چراغ سبز، این پروژه وارد فاز اجرایی شده است.
مدیر شرکت فولکس واگن در این رابطه گفت: خط تولید این خودروی الکتریکی با نام Trinity EV در نزدیکی کارخانه فعلی ولفسبورگ این شرکت قرار خواهد گرفت و به عنوان یک جزء کلیدی از بزرگترین برنامه مدرن سازی در تاریخ فولکس واگن عمل خواهد کرد.

عملیات ساخت و ساز این کارخانه جدید قرار است در بهار ۲۰۲۳ در منطقه Wamenau شهر ولفسبورگ آغاز شود. هدف این پروژه، رقابت با کارخانه جدید تسلا است که در حال حاضر در مرحله نهایی ساخت در Gruenheide، نزدیک برلین است.

مدیران فولکس واگن برای طراحی و ساخت محصول جدید خود رویایهای بزرگی در سر داشته و  در نظر دارند زمان تولید هر خودروی Trinity حدود ده ساعت زمان ببرد. به گزارش سیناپرس، این شرکت همچنین یک روش تولید جدید را در سایت Wamenau پیاده سازی خواهد کرد که بر اساس آن انواع کمتر، قطعات کمتر، اتوماسیون بیشتر، خطوط تولید منسجم و محدود تر و مفاهیم لجستیکی جدید ارائه می شود.

ساخت یک سایت جدید، به جای تولید Trinity در یک کارخانه موجود، اختلال در تولید سایر وسایل نقلیه این شرکت را از بین برده و اجازه می دهد تا فرآیند های تولید جدید به راحتی اجرا شوند. به گزارش سیناپرس، فولکس واگن قبلاً اعلام کرده بود که ساخت کارخانه جدید ارزان ‌تر از بازسازی سایت فعلی وولفسبورگ است.

این سایت برنامه ریزی شده برای تولید ۲۵۰ هزار خودرو در سال پیش بینی شده است. این تعداد، علاوه بر ظرفیت ۵۰۰ هزار واحدی سالانه سایت فعلی فولکس واگن در ولفسبورگ است.

به گزارش سیناپرس، از سوی دیگر شرکت خودروسازی تسلا اعلام کرده است که کارخانه جدید گیگافکتوری آلمان تولید سالانه ۵۰۰ هزار خودرو در سال خواهد داشت. به این ترتیب شاهد نبردی جدی بین دو غول خودروسازی جهان در حوزه خودروهای الکتریکی هستیم که آلمان را به عنوان محل جدید این نبرد انتخاب کرده اند.

مترجم: ابراهیم خسرو پرست
منبع: autocar
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل