نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

عرصه محصولات فناوری ایرانی در قزاقستان

دکتر وحید احمدی در گفتگو با مهر، گفت: یکی از ابزارهای مهم صادرات، حضور در مجامع بین المللی است زیرا این مهم، عامل ارتقای استانداردها و شاخص ها در حوزه فناوری است. از این رو در پایان تیرماه سال جاری مرکز مبادلات فناوری ایران و قزاقستان در آلماتی با حضور معاون پژوهشی وزیر علوم افتتاح شد که این موضوع می تواند زمینه ارتباطات بین المللی را فراهم کند.

وی افزود: افتتاح این مرکز در جهت توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور در سطح منطقه ای و بین المللی  است چرا که توسعه ارتباطات می تواند باعث شناخت بازارهای خارجی برای شرکت های فناور ایران باشد و نیز تجربه بسیار مفیدی به منظور عرضه فناوری در دیگر کشورها به شمار می رود.

معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: با افتتاح این مرکز مبادلات فناوری ایران و قزاقستان، فضایی در اختیار شرکت های ایرانی قرار می گیرد تا از این طریق بتوانند محصولات خود را عرضه کنند و محصولات این شرکت های دانش بنیان مورد استفاده مردم کشور قزاقستان قرار بگیرد.

وی افزود: همچنین این فضای تعاملاتی خوب تا کنون بین کشورهای آلمان و فرانسه وجود داشته است. اینگونه ارتباطات و تعاملات می تواند به فروش محصولات شرکت های داخلی کمک بسزایی کند.

احمدی اظهار داشت: باید این تعاملات بیشتر شود تا همانند برخی صنایع، کشور در حصار بسته خود باقی نمانند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل