نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

چگونه با همسر غرغرو تعامل کنیم؟

به گزارش سیناپرس، بر اساس تحقیقات جدید که توسط لیندی لیانگ (Lindie Liang)  و همکارانش در دانشگاه ویلفرد لوریر انجام گرفته، ممکن است بتوان شکایات مداوم شریک زندگی تان را با یک رئیس پرتوقع در محل کار مقایسه کرد. اگرچه شرایط محل کار دقیقاً مشابه یک رابطه عاشقانه نیست، اما هنوز هم درس هایی در این تحقیق وجود دارد که می توانید در رابطه خود به کار ببرید.

تمرکز تیم تحقیقاتی کانادایی بر نظارت سوء همیشگی منجر به رسیدن به راهنمایی ‌هایی برای درک واکنش ‌هایی که افراد برای قرار گرفتن در معرض انتقاد دائم دیگران دارند، ارائه می ‌دهد. به گزارش سیناپرس، اساس تحلیل پژوهشگران ایده عدالت بین افراد است، اصطلاحی که به این صورت تعریف شده است: نیاز شما به اینکه ما در دنیای عادلانه زندگی می‌ کنیم که در آن فرد آنچه را که لیاقتش را دارد به دست می ‌آورد و به نوبه خود، سزاوار آن چیزی است که به دست می‌آورد. ایده برابری به این معنی است که آنچه در یک رابطه از خود خرج می کنید برابر با مشارکت شریک زندگی تان است.
از این منظر، اگر بر این باورید که در سطح خود تمام آنچه که نیاز رابطه مشترکتان است را در رابطه هزینه کرده اید ولی دائما با شکایت‌های نه تنها آزار دهنده، بلکه ناعادلانه شریک زندگی‌ تان رو به رو هستید، باید در رفتار خود تجدید نظر کنید و همان میزان که شریک زندگی تان هزینه می کند شما هم به رابطه خود بپردازید. به گزارش سیناپرس، اما همچنین به عنوان بخشی از عدالت مورد انتظار، توقع دارید که با شما با ادب، وقار و احترام رفتار شود. 

به گزارش سیناپرس، هر جا که این اتفاق بیفتد، رفتار ناعادلانه می ‌تواند منجر به پیامدهای منفی زیادی، از کاهش احساس رفاه گرفته تا فرسودگی، افسردگی و خستگی عاطفی شود. 

محققان کانادایی پیشنهاد می کنند: یکی از راه‌ هایی که مردم با نقض حس عدالت خود کنار می ‌آیند، انتقام ‌جویی ساده است. این امر ممکن است به نظر شما بسیار معکوس باشد اما همانطور که لیانگ و همکارانش پیشنهاد می ‌کنند، برای مؤثر بودن، لازم نیست انتقام در واقعیت رخ دهد.

به گفته پژوهشگران، آسیب رساندن به یک عروسک مجازی به شرکت‌ کنندگان این امکان را داد که احساس کنند حداقل بخشی از احساس عدالت در آنها احیا شده است.

در مدل جامعی که لیانگ و همکارانش آزمایش کردند، نقش انتقام جویی و احساس عدالت به عنوان تأثیر بر سلامت جسمی و روانی شرکت کنندگان مورد بررسی قرار گرفت.به گزارش سیناپرس، معیار تلافی از شرکت کنندگان می خواست که نشان دهند در سال گذشته چقدر نسبت به همسر خود بی ادب یا گستاخ بوده اند.

نتایج تحقیقات نشان می دهد که تنها رهایی از خشم فروخورده نیست که ناراحتی شرکت کنندگان را تسکین می داد، بلکه این احساس که آنها می توانند عدالت را بازیابند، بسیار موثر بود.

در ادامه محققان سه استراتژی و راهنمای عملی را برای خنثی کردن شکایات مستمر و غرغر های شریک زندگی تان پیشنهاد می کنند.
1.توجه داشته باشید که چگونه این موضوع روی شما تأثیر می گذارد. چراکه کارمندانی که رییس بدرفتاری دارند می توانند دچار اثرات روانی و جسمی طولانی مدت قابل توجهی شوند که این امر می تواند توسط یک شریک زندگی بیش از حد بهانه گیر و خشن نیز به وجود آید. این تأثیرات را نادیده نگیرید، بلکه در عوض از آنها برای تغییر دادن جهت مسائل استفاده کنید.
2.ببینید وقتی تلافی می کنید چه اتفاقی می افتد. شاید وسوسه انگیز باشد که تلافی کنید، بی ادب باشید یا بلافاصله از شریک زندگی خود شکایت کنید. با این حال، وقتی این کارها را انجام می دهید چه اتفاقی می افتد؟ آیا این اتفاق باعث افزایش یا کاهش تعاملات شما می شود؟ همچنین ممکن است اصلاح رفتاری شریک زندگی خود، ریاکارانه به نظر برسد، به خصوص اگر این یک مشکل فرهنگی باشد.
3.سعی کنید حس عدالت را به خود بازگردانید. این استراتژی ممکن است مهم ترین و در نهایت موثرترین راه باشد. گفتگویی را با شریک زندگی خود آغاز کنید که بر عدالت و انصاف تمرکز دارد. ببینید آیا شما و شریک زندگی تان می توانید در مورد روشی کمتر آسیب زا برای صحبت در مورد موقعیت هایی که در آن یکی از شما طرف مقابل را ناامید می کند، توافق کنید.
به گزارش سیناپرس، به طور خلاصه، برای یافتن راهی برای بازگرداندن احساس عدالت و برابری با شریک زندگی خود، نیازی به انتقام ندارید. شاید داشتن شریکی که دائماً از شما ایراد می گیرد چالش برانگیز باشد، اما این استراتژی ها می توانند این چالش را به آرامی برطرف کند.

مترجم: سامیه خسروی زاده
منبع: psychologytoday

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل