نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

حمله هکرها به سایت آژانس فضایی روسیه

به گزارش سیناپرس، کنستانتین شادرین، مدیر بخش توسعه دیجیتال آژانس فضایی روسیه، روز گذشته خبر از حملات سایبری گسترده به وب سایت های این آژانس داد.

وی در این رابطه تصریح کرد: ما تمامی این حمله ها را دفع کردیم ولی هکرها وقت خود را تلف می کنند، زیرا ما در آژانس فضایی روسیه، هیچ اطلاعات مهمی را در وب سایت ها و پایگاه های اینترنتی خود ذخیره نمی کنیم.

وی در این رابطه افزود: ما موفق شده ایم از بخشی از تلاش برای هک زیرساخت های اینترنتی خود جلوگیری کنیم، اما در برخی موارد باید برای بازیابی وب سایت ها و حذف مطالب جعلی اضافه شده فعالیت کنیم. انگیزه مهاجمان برای ما روشن است، اما دلیل این حملات را درک نمی کنیم، زیرا وب سایت های ما حاوی اطلاعات خاصی نیست. هیچ اطلاعاتی در وب سایت های ما وجود ندارد و مطالب موجود در این وبسایت ها فقط جنبه معرفی  داشته و نوعی کارت ویزیت هستند و هک کردن آنها کار جالبی نیست.

به گزارش سیناپرس، آژانس فضایی روسیه ، داده های حملات سایبری را به آژانس های ذیصلاح منتقل می کند. آژانس فضایی روسیه تصریح کرد: در روزهای سوم  و چهارم  مارس، وب سایت های اصلی و شرکت های زیر مجموعه این آژانس مورد حمله سایبری گسترده از آدرس های IP مختلف ثبت شده در خاک کشورهای مختلف غربی قرار گرفت. این هکرها عمدتا در ایالات متحده، کانادا، سوئد، هلند و استرالیا مستقر بودند.

گفتنی است حملات اصلی صورت گرفته بیشتر شرکت راکت های فضایی انرجیا، مرکز فضایی کرونیچف، مرکز عملیات زیرساخت فضایی زمینی، شرکت سامانه ‌های ماهواره ‌ای اطلاعاتی رشتنف و کارخانه واگن ‌سازی اوست-کاتاو، روسیه را هدف قرار دادند. 
در خاتمه گفتنی است سخنگوی دفتر مطبوعاتی آژانس فضایی روسیه اعلام کرد: تلاش اصلی مهاجامان، هک وب سایت ها و ایجاد صفحات جعلی با کپی برداری از محتوای وب سایت های رسمی صورت گرفت.

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل