نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

فرودگاههای آینده دسته کمی از یک شهر مدرن ندارند

مسافرانی که هواپیما را به عنوان وسیله سفر انتخاب می کنند معمولا از بابت تأخیرهای طولانی و شرایط نامناسب انتظار در سالن فرودگاهها شکایت دارند. این مشکل برای آن دسته از افرادی که به دفعات سوار بر هواپیما می شوند بیشتر نمود پیدا می کند.

یکی از این فرودگاهها با قدمتی درحدود 62 سال حالا قرار است با طراحی دوباره به سازه عظیمی تبدیل شود که بدون شک برای مسافرینی که وارد آن می شوند به اندازه یک شهر توریستی جذابیت دارد!

فرودگاه قدیمی La Guardia در نیویورک در سال 1953 بازگشایی شد و حالا در زمره قدیمی ترین فرودگاههای آمریکا به شمار می آید که معمولا شکایت مسافران را به همراه دارد.

اکنون قرار است با طراحی دوباره این فرودگاه، نه تنها دسترسی به آن ساده تر از قبل صورت گیرد بلکه ضریب امنیتی آن نیز به میزان چشمگیری ارتقا پیدا کند.

هم اکنون در آمریکا فرودگاههای با قدمت 85 سال هم وجود دارد و اگر قرار باشد به آنها عنوان «شهر» داده شود انجام برخی اصلاحات ساختاری کافی به نظر نمی رسد بلکه باید ساختارسازی آن از ابتدا صورت گیرد.

به عنوان مثال گیتهای ورودی و بازرسی مسافران و وسایل آنها که همواره فرآیندی زمان بر و ناخوشایند است از میان رفته و جای خود را به کیوسکهای خودکاری می دهند که سرعت عمل حرف اول و آخر را در آنها می زنند.

طراحی دوباره فرودگاه La Guardia در سال 2016 آغاز شده و بخش نخست آن نیز در سال 2019 به بهره برداری می رسد.

در چنین فرودگاهی کار بررسی بارها و اطمینان خاطر حاصل کردن از عدم بروز هرگونه اشتباهی، توسط مسافر و نه سیستم های وقت گیر امروزی صورت می گیرد.

در طراحی چنین فرودگاهی امکان انتقال مسافران توسط کشتی های کوچک و قایق های مدرن نیز پیش بینی شده تا مجموع امکانات به کار گرفته شده نمایشی از یک شهر واقعی با رستورانها و مراکز خرید و تفریحی باشد، تا آنجاکه مسافر به فرودگاه به عنوان بخشی از مقصد مورد نظرش هم نگاه کند.

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل