اومیکرون شرایط کره جنوبی را بحرانی کرد

به گزارش سیناپرس، مقامات بهداشتی کره جنوبی امروز چهارشنبه اعلام کردند این کشور شاهد رکورد روزانه ۲۱۹ هزار و ۲۴۱ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹را تا نیمه‌ شب سه‌شنبه در مقایسه با ۲۴ ساعت قبل بود که بر این اساس تعداد کل مبتلایان  کرونا در این کشور آسیایی به ۳ میلیون و ۴۹۲ هزار و ۶۸۶ نفر رسید.

بر اساس گزارش آژانس کنترل و پیشگیری از بیماری های کره جنوبی، تعداد موارد روزانه با جهشی بسیار زیاد مواجه شده و از ۱۳۸ هزار و ۹۰۰ نفر در روز گذشته به بالای ۲۰۰ هزار نفر رسید که این اتفاق برای نخستین بار در کشور فوق رخ می دهد.
بررسی های کارشناسان نشان می دهد شرایط بحرانی پیش آمده، ناشی از عفونت گسترده سویه اومیکرون در پایتخت این کشور یعنی شهر سئول است.
آمارهای رسمی نشان می دهد از مجموع موارد جدید ابتلا به کرونا، ۴۶ هزار و ۹۳۲ نفر ساکن سئول بودند. شواهد گویای این حقیقت هستند که این ویروس در مناطق غیر شهری نیز گسترش یافته و به سرعت در حال افزایش است.

نکته قابل تامل در این بحران، تعداد کم موارد انتقال از خارج از کشور بوده و به گفته مقامات بهداشتی کره جنوبی، از میان موارد جدید، تنها ۶۸ مورد از خارج از کشور وارد شده بودند. موضوع بسیار مهم در این رابطه، میزان بسیار بالای واکسیناسیون مردم این کشور است که 87.4 درصد کل جمعیت، دو دوز  واکسن کووید-۱۹ تزریق کرده و  61.4 درصد نیز دوز سوم را دریافت کرده اند.

مترجم: لیلی دهقان پور
منبع: english.news.cn
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا