نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نابودی سلول های سرطانی به کمک سیستم ایمنی بدن

به گزارش سیناپرس، تحقیقات جدید پژوهشگران نشان می دهد که چگونه سیستم ایمنی بدن ما می تواند برای حمله به سلول های سرطانی تحریک شود. این یافته ها می تواند به توسعه رویکردهای جدید برای درمان افراد مبتلا به لوسمی کمک کند.  طی این مطالعات، پژوهشگران به طور خاص لوسمی حاد میلوئیدی ، نوعی سرطان خون که درمان آن بسیار دشوار است را مورد مطالعه قرار دادند.

سرپرستی این تیم تحقیقاتی بر عهده دکتر استوارت راشورث از شعبه دانشکده پزشکی نورویچ در امارات متحده عربی قرار داشته و این مطالعه با همکاری موسسه Quadram، موسسه Earlham و بیمارستان دانشگاه های نورفولک و نورویچ  دربریتانیا،  انجام شد.

محققان در این مطالعات فرآیندی را برای فعال کردن سیستم ایمنی برای مبارزه با سلول‌های سرطان خون شناسایی کردند. بر این اساس مشخص شد که سلول های ایمنی موسوم به ماکروفاژها را می توان برای حمله به سلول های سرطانی از طریق پروتئینی به نام STING برنامه ریزی کرد.به گزارش سیناپرس، این پروتئین محرک ژن های اینترفرون بوده ویک فعال کننده قوی سیستم ایمنی است. این یافته می تواند تاثیر مهمی بر روش های درمانی آینده علیه سرطان داشته باشد.

به گزارش سیناپرس، دکتر استوارت راشورث، در این رابطه گفت: نتایج به دست آمده از مطالعات ما بینشی را در مورد نحوه استفاده از سیستم ایمنی برای حمله به سرطان ها در صورت دریافت سیگنال های مناسب ارائه می دهد. باید توجه داشت که این بیماری اغلب پس از درمان ، مجددا عود می کنند، زیرا معمولا با وجود شیمی درمانی، مقادیر کمی از بیماری باقی می ماند. تحقیقات ما نشان می دهد که هدف قرار دادن این پدیده بیولوژیکی می تواند به ریشه کنی لوسمی از مغز استخوان کمک کند.

گفتنی است محققان این مکانیسم ها را در مغز استخوان بیماران لوسمی و مدل های موش مبتلا به لوسمی میلوئید حاد شناسایی کردند.
دکتر راشورث در این رابطه می گوید: متأسفانه در حال حاضر و در اغلب موارد، شیمی درمانی برای درمان افراد مبتلا به سرطان خون کافی نیست.به گزارش سیناپرس، امیدوارم یافته های ما به بهبود درمان افراد مبتلا به لوسمی با ایجاد پاسخ ایمنی آنها برای کمک به عملکرد بهتر داروهای شیمی درمانی کمک کند.

به گزارش سیناپرس، دکتر نایارا برازا (Naiara Beraza) از دیگر پژوهشگران این تیم مطالعاتی نیز در این رابطه گفت:  طی این مطالعه ما به کشف مکانیسم جدیدی کمک کردیم که توسط آن سلول‌های سرطانی پاسخ ایمنی بدن را برای تقویت رشد خود کنترل می ‌کنند. این یافته در آینده درمان‌های بهبود یافته را برای درمان لوسمی ممکن می‌ سازد.

شرح کامل این پژوهش، امروز در آخرین شماره مجله تحقیقات بالینی  (journal of Clinical Investigation) منتشر شده است.

مترجم: مریم عالمی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل