کیا EV6 برترین خودروی سال انتخاب شد

به گزارش سینا پرس، روز گذشته و طی مراسمی ویژه، خودروی تمام الکتریکی کیا EV6 در برنامه ای به میزبانی مرکز نمایشگاهی Palexpo در ژنو، سوئیس، که معمولاً میزبان نمایشگاه بین‌المللی خودرو ژنو است به عنوان برترین خودروی سال انتخاب شد.

گفتنی است  EV6 اولین محصول شرکت کیا محسوب می شود که برنده این جایزه شده و سومین خودروی تمام الکتریکی است که این جایزه را به دست آورده است. این خودرو توانست ۲۷۹ امتیاز کسب کرده و پس از رقابتی تنگاتنگ با چالش‌های شش خودروی دیگر در فهرست نهایی در صدر برترین خودروهای سال از دید داوران این مراسم قرار گیرد.

رنو مگان E-Tech Electric با ۲۶۵ امتیاز در مقام دوم قرار گرفت در حالی که هیوندای آیونیک 5، ، با ۲۶۱ امتیاز، جایگاه سوم را از آن خود کرد.  پس از آنها پژو 308  با ۱۹۱ امتیاز اشکودا با ۱۸۵ امتیاز، فورد موستانگ ماخ ای با ۱۵۰ امتیاز و کوپرا بورن با ۱۴۴ امتیاز قرار گرفتند.

به گزارش سیناپرس، پیش از این نسخه EV6 از نیسان لیف در سال ۲۰۱۱ و جگوار I-Pace در سال ۲۰۱۹ به عنوان خودروهای برقی توانسته بودند عنوان خودروی سال را به دست آورد. مجموعه اعلام کننده خودروی سال یک سازمان مستقل است که توسط ۹ نشریه خودرویی از ۹ کشور اروپایی پشتیبانی می شود.  خودروهای حاضر در این مراسم توسط هیئت منصفه ای متشکل از ۵۹ روزنامه نگار از ۲۲ کشور مورد ارزیابی قرار می گیرند.
گفتنی است در سال های گذشته  تعداد خبرنگاران داور ۶۱ نفر و کشورهای حاضر نیز ۲۳ کشور بودند که در سال جاری به دلیل تحریم روسیه توسط اتحادیه اروپا و آمریکا، نمایندگان این کشور از تیم داوری حذف شدند.به گزارش سینا پرس، در خاتمه گفتنی است جایزه خودروی سال در سال ۱۹۶۴ آغاز به کار کرده و یکی از معتبر ترین جوایز دنیای خودرو محسوب می شود.

به گزارش سینا پرس،سال گذشته تویوتا یاریس این عنوان را به دست آورده بود و قبل از آن پژو 208 در سال ۲۰۲۰ به عنوان خودروی سال معرفی شده بود. در سال ۲۰۱۹ نیز جگوار I-Pace در رتبه اول این مسابقه قرار گرفته بود.

مترجم: ابراهیم خسروپرست

منبع: autocar

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا