نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

برج دارای آسانسور مگلو ساخته شد

مدت‌ها قبل اعلام شد که شرکت معماری THYSSENKRUPP می‌خواهد آسانسورهایی بسازد که به بالا، پایین، و طرفین ساختمان حرکت کند. اما ابتدا باید برجی ساخته می‌شد که چنین آسانسوری را بتوان در آن آزمایش کرد. به همین دلیل THYSSENKRUPP این هفته کار ساخت یک ساختمان 232 متری را به عنوان بستر آزمایش نسل جدید دستگاههای آسانسور به اتمام رساند.

این برج بتنی ساخته شده در آلمان، دارای 12 شفت آسانسور خواهد بود که سه عدد از این شفت‌ها به آزمایش طراحی آسانسورمغناطیسی فاقد کابل برای جابجایی کابین‌ها در ساختمان اختصاص خواهد یافت. حذف کابل اجازه خواهد داد که معماران ساختمان‌های بلندتری بسازند و همچنین از مزایای استفاده از دستگاه آسانسوری که علاوه بر حالت عمودی می‌تواند به صورت افقی به طرفین حرکت کند نیز بهره‌مند شوند. به علاوه، این به معنی استفاده از چندین کابینی که همزمان از طریق یک شفت حرکت می‌کنند نیز هست.

فناوری مگلو یا شناوری مغناطیسی که در قطارهای سریع السیر استفاده می‌شود، از میدان‌های مغناطیسی بزرگی استفاده می‌کند که باعث می‌شود از تماس قطار با ریل جلوگیری شود. این امر سبب کاهش اصطکاک و سرعت بالا تنها با اعمال نیروی محرک نسبتا اندکی می‌شود.

اسکلت ساختمان جدید THYSSENKRUPP طی دو هفته به پایان می‌رسد. پس از آن برج برای تست آسانسور فوق سریع که تا 18 متر در ثانیه حرکت می‌کند آماده می‌شود.

منبع

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل