نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پایان بزرگترین جشنواره معماری با یخ در جهان

به گزارش سیناپرس، مجموعه دنیای برفی هاربین طی سال جاری علی رغم همه گیری کرونا به کار خود ادامه داده و طی ماه های گذشته تیم های مختلف هنرمند و معمار از سراسر جهان اقدام به ساخت آثاری زیبا کردند. این آثار در قالب شهری یخی به نمایش گذاشته شده و تصاویری خارق العاده از این نمایشگاه طی روزهای گذشته منتشر شد.

بر اساس اعلام دبیرخانه این جشنواره، بیست و سومین نمایشگاه شهر یخی در هاربین، استان هیلونگ جیانگ در شمال شرقی چین، روز یکشنبه رسما به کار خود خاتمه داد.

این فستیوال  بین المللی ساخت مجسمه و سازه های یخی با عنوان Iceand Snow World of Harbin همه ساله در فصل زمستان در کشور چین برگزار شده و این رویداد ، بزرگترین فستیوال سازه ها و مجسمه های یخی و برفی در سراسر دنیا محسوب می شود . به گزارش سیناپرس، گفتنی است این جشنواره در ابتدا تنها در سطح مردم شهر هاربین Harbin برگزار می شد و رفته رفته در سطح کشور چین مطرح شده و امروزه به صورت یک رقابت بین المللی با مشارکت بسیاری از کشورها برپا می شود.

جشنواره سالانه معماری با یخ و برف همچنین مجالی برای رقابت هنرمندان بین المللی برای ساخت بزرگترین مجسمه ها و سازه های یخی دنیا محسوب می شود. 

گفتنی است این فستیوال به صورت رسمی در روز پنجم ژانویه هر سال ( برابر با پانزدهم دی ماه ) آغاز به کار کرده و معمولا برای یک تا دو ماه برپا است . به گزارش سیناپرس، معمولا این نمایشگاه تا زمانی که شرایط  آب وهوائی اجازه دهد ، مورد توجه و استقبال هواداران و مردم قرار می گیرد و ادامه دارد. در نهایت با گرم شدن هوا کلیه این سازه ها ذوب شده و از بین می روند.
در خاتمه گفتنی است کلیه تصاویر ارائه شده در این گزارش متعلق به روز گذشته، یکشنبه ۲۷ فوریه برابر با هشتم اسفند ماه هستند.

مترجم: نیروانا محمدحسینی
منبع: english.news

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل