نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آغاز ثبت‌ نام در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور از دهم اسفند

سازمان سنجش آموزش کشور جزییات ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد دوره های فراگیر دانشگاه پیام نور سال ۱۴۰۰ (نوبت بیست و دوم) را اعلام کرد.

بر این اساس ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ارشد دوره های فراگیر دانشگاه پیام نور سال ۱۴۰۰ از طریق سایت سازمان سنجش از روز سه شنبه دهم اسفند آغاز و در روز جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ پایان می یابد.

از این رو متقاضیان دارای شرایط می توانند در این آزمون ثبت‌نام و شرکت کنند.

شرایط ثبت نام

هر متقاضی براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون می تواند در یک کدرشته‌ امتحانی ثبت‌نام‌ و در آزمون مربوط شرکت‌ کند.

متقاضیان لازم است که ابتدا دفترچه راهنمای ثبت‌نام را مطالعه کرده و در صورت واجد شرایط بودن شخصاً به سایت سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به پرداخت هزینه خرید کارت اعتباری ثبت‌نام در آزمون، اقدام کنند و سپس مراحل بعدی را به انجام برسانند.

دفترچه راهنمای ثبت نام همزمان با شروع ثبت‌نام در روز سه شنبه ۱۰ اسفند در سایت سازمان سنجش در دسترس خواهد بود.

مراحلی که متقاضی باید برای ثبت نام اقدام کند

مراجعه به سایت سازمان سنجش برای تهیه کارت اعتباری ثبت‌نام (سریال ۱۲ رقمی) و دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام.

تهیه فایل عکس اسکن شده متقاضی بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام

آماده کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت‌نام

خرید کارت اعتباری ثبت‌نام به مبلغ یک میلیون و ۳۲۰ هزار ریال (۱۳۲ هزار تومان) از سامانه خرید کارت اعتباری سایت سازمان سنجش، لازم به توضیح است هزینه ثبت‌نام به حساب مشخص شده در دانشگاه پیام‌نور واریز خواهد شد.

پرداخت هزینه خدمات ارسال پیام کوتاه به متقاضیان به مبلغ ۱۲ هزار ریال (هزار و ۲۰۰ تومان)

دستورالعمل و نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت نام اینترنتی

به متقاضیان توصیه می شود که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل کرده و سپس براساس فرم پیش نویس با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور، اطلاعات لازم را براساس بندهای برنامه نرم افزاری ثبت نام وارد کنند.

متقاضیان لازم است در درج اطلاعات ثبت‌نام دقت کنند. در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارک متقاضی در صورت پذیرفته شدن در آزمون، مطابق ضوابط با وی رفتار خواهد شد.

زمان توزیع کارت اینترنتی و محل آزمون

براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده، آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور سال ۱۴۰۰ (نوبت بیست و دوم) در روز جمعه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

متقاضیان لازم است که از سه‌شنبه ۲۱ تیر تا پنجشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۱ با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به تهیه پرینت کارت و راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند.

محل آزمون متقاضیان بر اساس استان و شهرستان انتخابی مندرج در بند ۲۸ تقاضانامه تعیین می شود. لذا مقتضی است متقاضیان با مراجعه به جدول شماره ۶ دفترچه راهنمای ثبت‌نام و درج کد مربوط به استان و شهر مورد نظر در تقاضانامه ثبت نام اقدام کنند.

نـکات و توصیه‌های مـهم‌

۱) با توجه به تأثیر ۲۰ درصدی معدل دوره‌ کارشناسی، اکیداً توصیه می شود که متقاضیان، معدل دوره کارشناسی خود را با توجه به توضیحات مندرج در دفترچه با دقت درج کنند.

معدل کارشناسی تراز شده و میانگین وزنی آنها تأثیر ۲۰ درصدی در نمره کل متقاضیان خواهد داشت.

متقاضیانی که در زمان دریافت کارت شرکت در آزمون (۲۱ تا ۲۳ تیر ۱۴۰۱) در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل می شوند، باید در مرحله پرینت کارت با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات کارت، نسبت به اصلاح و درج معدل کارشناسی خود اقدام کنند.

۲) متقاضیان پس از تکمیل تقاضانامه، دریافت شماره پرونده ۶ رقمی و کدپیگیری ۱۶ رقمی یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و نزد خود نگهداری کنند.

۳) در انتخاب کدرشته‌ امتحانی و همچنین شهرستان محل حوزه امتحانی خود دقت کنند؛ پس از دریافت کد پیگیری ۱۶ رقمی در این خصوص، به درخواست‌های متقاضیان مبنی بر اصلاح و یا جابجایی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

۴) با توجه به مشکلات بوجود آمده در آزمون های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس متقاضیان (این موضوع برای متقاضیانی که ثبت نام آنان توسط دیگران انجام می شود رخ داده است) تاکید می شود علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت کنند تا اشتباهاً عکس متقاضی دیگری بجای عکس داوطلب ارسال نشود.

در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

۵) هرگونه‌ تغییری از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و نشریه پیک‌ سنجش‌ (هفته‌نامه خبری و اطلاع‌رسانی سازمان ‌سنجش) و یا در صورت لزوم ‌از طریق رسانه‌های جمعی ‌اعلام ‌خواهد شد.

نحوه ارسال درخواست و یا ارتباط غیرحضوری با سازمان سنجش آموزش کشور

باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواست ها به صورت الکترونیکی، متقاضیان در صورت داشتن هر گونه سئوال می‌توانند به سیستم پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس https://request.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

به مواردی که از طریق دیگری واصل شود به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد. ضمناً متقاضیان درصورت لزوم می توانند سئوال یا سوالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور یا در روزها و ساعات اداری با شماره تلفن ۴۲۱۶۳-۰۲۱ نیز در میان بگذارند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل