نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نسل جدید قایق های مدرن از راه رسید

به گزارش سیناپرس، قایق پرنده برقی هیدروفویل جدید ، اساساً یک قایق با بدنه ای است که برای بلند شدن از آب در حین شتاب گرفتن طراحی شده است.

این طراحی خاص، مقاوت کششی آب را کاهش داده و امکان سرعت بیشتر را فراهم می کند. قایق های جدید کاندلا قرار است اواخر امسال به فروش برسد و سازندگان آن ادعا می کنند که این نسل جدید از قایق ها، کلیه نمونه های قبلی را بازنشسته کرده و آینده این صنعت را شکل خواهد داد.

گفتنی است قایق کاندلا C-8 بعد از تاکسی آبی P-12، کشتی مسافربری P-30 و قایق ورزشی C-7، چهارمین محصول از شرکت سازنده قایق‌ های برقی سوئدی محسوب می شود که جاه‌ طلبانه ‌ترین آنها نیز به شمار می رود.

فناوری کلیدی به کار رفته در این قایق، نوع خاص بدنه هیدروفویل است که برای بلند شدن آن از آب با سرعت ۱۶ گره (۲۹ کیلومتر بر ساعت) طراحی شده است.این قایق سپس می تواند با سرعت تا ۳۰ گره (۵۴ کیلومتر در ساعت) حرکت کند. به تازگی آزمایش رسمی این قایق  در آبهای لیدینگو در نزدیکی استکهلم با موفقیت انجام شده است.

گوستاو هاسلسکوگ رئیس شرکت سازنده این قایق درباره ان گفت: قایق های کاندلا کاملا بدون لرزش و تکان و بسیار بسیار بی صدا حرکت می کنند. ما امیدواریم بتوانیم به کمک این فناوری ،با سرعتی بسیار زیاد  به سمت قایق ‌رانی بدون آلایندگی پیش رویم.

به گزارش سیناپرس، شرکت کاندلا در این رابطه می‌گوید که روی طراحی هیدروفویل متمرکز شده است زیرا انرژی مورد نیاز برای راندن یک قایق معمولی در داخل آب، قدرتمندترین باتری‌های لیتیوم یونی را طی حدود ۳۰ دقیقه تخلیه می‌ کند. از آنجایی که این قایق در حال پرواز است، حدود ۸۰ درصد انرژی کمتری نسبت به یک قایق معمولی مصرف می ‌کند که این ویژگی، برد آن را بسیار بهبود می ‌بخشد.

شرکت کاندلا ادعا می کند که نسخه قایق C-8 با یک باتری ۴۴ کیلووات ساعتی کار کرده می تواند ۵۰ مایل دریایی را با سرعت ۲۰ گره دریایی طی کند که به گفته این شرکت بیش از دو برابر قایق های تندرو برقی معمولی است.

به گزارش سیناپرس، شرکت کاندلا همچنین اعلام کرد که از سال گذشته بیش از ۱۰۰ سفارش برای ساخت C-8 دریافت کرده است.  این دستگاه حدود ۳۲۵ هزار دلار قیمت داشته و اولین تحویل آن در اواخر سال جاری انجام می شود.

مترجم: سید یوسف دراوی زاده
منبع: autocar
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل