فیس بوک نیز اقدام مشابهی را پس از حمله روسیه به اوکراین انجام داده بود.
یوتیوب با اشاره به شرایط فوق العاده، اعلام کرد قابلیت چند کانال برای درآمدزایی در پلتفرمش را متوقف می کند. در بیانیه این شرکت آمده است: این موارد شامل چند کانال روسی مرتبط با تحریم های اخیر است.
گوگل بعدا اضافه کرد اجازه نمی دهد رسانه های دولتی روسی از فناوری تبلیغاتش برای درآمدزایی در وب سایت ها و اپ هایشان استفاده کنند.
در کنار این موارد رسانه های روسی نمی توانند از طریق ابزارهای گوگل تبلیغ بخرند یا آگهی در سرویس های گوگل مانند جستجو و جی میل ثبت کنند.
مایکل آسیمن سخنگوی گوگل در این باره می گوید: ما به طور مرتب مشغول رصد تحولات هستیم و در صورت لزوم اقدامات متناسب را اتخاذ می کنیم.
روز چهارشنبه اتحادیه اروپا تحریم هایی علیه افراد از جمله مارگاریتا سیمونیان ، سردبیر RT وضع کرد.
به گفته فرشاد شادلو سخنگوی توئیتر، ویدئوهای مربوط به رسانه های محدود شده کمتر به کاربران توصیه می شوند. به گفته او RT و چند کانال دیگر به درخواست دولت اوکراین، در این کشور مسدود شده اند.
به طور معمول یوتیوب جای گذاری تبلیغات را کنترل می کند.
منبع:مهر
No tags for this post.