نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

روبات ها باعث افزایش میزان خودکشی می شوند

به گزارش سیناپرس، نتایج یک مطالعه جدید نشان داد که ارتباط معناداری بین اتوماسیون تولید و افزایش نرخ مرگ و میر در میان بزرگسالان طبقه کارگر وجود دارد. از این رو مطالعات نشان داد که اتوماسیون روباتیک زندگی مردم را خراب کرده و نرخ مرگ و میر را افزایش می دهد. 

مکانیزه شدن تا حدی مسئول کاهش مشاغل تولیدی در ایالات متحده است. تحقیقات قبلی کاهش ۴۲۰ هزار تا ۷۵۰ هزار شغل را در طول دهه های ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ تخمین زده است که بیشتر آنها مشاغل تولیدی بودند. 

برای دهه ‌ها، تولید کنندگان برای رقابت در بازار جهانی به مکانیزه شدن روی آورده ‌اند، اما این نوآوری و فن‌ آوری تعداد مشاغل با کیفیت در دسترس بزرگسالان را کاهش داده است چنانچه گروه هایی در سال‌های اخیر با افزایش مرگ ‌و میر مواجه شده ‌اند.

رورک اوبراین (Rourke O’Brien) پژوهشگر ارشد این مطالعات و استادیار جامعه شناسی در دانشکده هنر و علوم ییل در یک بیانیه رسانه ای می گوید: تحلیل های ما نشان می دهد که استفاده از روبات ها به طور مستقیم می تواند از طریق کاهش اشتغال، دستمزدها و دسترسی به مراقبت های بهداشتی و همچنین به طور غیرمستقیم از طریق کاهش نشاط اقتصادی در جامعه، عوارضی را بر سلامت افراد وارد کند.

این تیم پژوهشی در تحقیقات خود صنایع ایالات متحده را که بین سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۷  که در حال گذار به سمت مکانیزه شدن بودند، ردیابی کرده و مورد بررسی قرار دادند. سپس محققان این روندها را با داده‌های گواهی های مرگ در همان دوره زمانی همپوشانی کردند تا میزان مرگ و میر بزرگسالان در سن کار و نحوه مرگ آنها را برآورد کنند. 

به گزارش سیناپرس،یک ارتباط یافت شده در این مطالعه شامل افزایش افزایش خودکشی در میان مردان میانسال بود. پژوهشگران همچنین افزایش مکانیزه شدن صنایع با روبات ها را با مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر در بین مردان و زنان بین ۲۰ تا ۲۹ سال مرتبط دانستند.

به طور خاص، به نظر می رسد مکانیزه شدن در افزایش ۱۲ درصدی مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر در میان بزرگسالان در سن کار نقش داشته است. همچنین شواهدی مبنی بر از دست دادن مشاغل و دستمزدهای پایین ناشی از اتوماسیون روباتی وجود دارد که با افزایش قتل، سرطان و بیماری قلبی مرتبط است.

به گزارش سیناپرس، یکی از دلایل افزایش مرگ و میر ناتوانی در داشتن درآمد کافی و پایدار است. پژوهشگران می ‌گویند که دولت ‌ها با اختصاص منابعی مانند برنامه‌ های ایمنی اجتماعی، حداقل دستمزد بالاتر و دسترسی محدود به مواد افیونی می ‌توانند اثرات اتوماسیون روباتی را بر سلامت مردم تضعیف کنند.

آتیندار اس. ونکاتارمانی (Atheendar S. Venkatarmani) یکی از دیگر محققان این مطالعه در این باره گفت: یافته‌ های ما بر اهمیت سیاست‌ های عمومی در حمایت از افراد و جوامعی که شغل خود را از دست داده‌ اند یا با کاهش دستمزدهای خود به دلیل وجود روبات ها می شوند، تأکید می‌ کند.

به گزارش سیناپرس،ایجاد یک شبکه ایمنی اجتماعی قوی و سیاست‌های بازار کار که کیفیت مشاغل موجود برای کارگران بدون مدرک دانشگاهی را بهبود می ‌بخشد، ممکن است به کاهش مرگ ‌و میر ناشی از ناامیدی و تقویت سلامت عمومی جوامع، به ‌ویژه آنهایی که در مرکز صنعتی کشور هستند، کمک کند.

شرح کامل این پژوهش و یافته های حاصل از آن در آخرین شماره مجله تخصصی Demography منتشر شده و در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

مترجم: سامیه خسروی زاده

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل