برای درک بهتر مطالب از هدفون استفاده کنید

به گزارش سیناپرس، این روزها بسیاری از افراد از کتاب های صوتی، پادکست ها و سایر اطلاعات ارائه شده به صورت فایل های صوتی استفاده می کنند. تیمی از پژوهشگران به بررسی تاثیر نوع و ابزارهای گوش کردن به این فایل ها پرداخته و دریافتند استفاده از هدفون می تواند تاثیر به مراتب بهتری در درک مطالب این فایل ها داشته باشد.

آن امیر (On Amir)  یکی از اعضای این تیم تحقیقاتی و استاد بازاریابی در دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو، درباره موضوع فوق می گوید: هدفون ‌ها پدیده‌ ای به نام محلی ‌سازی درون سر را تولید می‌ کنند و شنونده احساس می کند که گویی صدا داخل سر وی پخش می شود. به گزارش سیناپرس، در نتیجه، شنوندگان فرد گوینده و مطالب گفته شده را از نظر فیزیکی و اجتماعی به خود نزدیک ‌تر می‌ دانند. در نتیجه، ارتباط ایجاد شده بین گوینده و مخاطب،  گرم ‌تر شده و مخاطبین احساس همدلی بیشتری کرده و حتی  راحت ‌تر متقاعد می‌شوند. 

به گفته محققان، این یافته ها می تواند پیامدهای مهمی برای برنامه های آموزشی، کار از راه دور و تبلیغات داشته باشد.به گزارش سیناپرس، اعضای این تیم مطالعاتی در مجموعه ای از آزمایش ‌ها و نظرسنجی ‌هایی که روی بیش از ۴ هزار نفر انجام شد، دریافتند که هدفون تأثیر بسیار قوی‌ تری نسبت به بلندگو های عادی بر ادراک، قضاوت و رفتار شنوندگان دارد.
بر اساس این یافته ها که قرار است در شماره آتی مجله رفتار سازمانی و فرآیند های تصمیم ‌گیری انسانی (Organizational Behavior and Human Decision Processes) منتشر شود، استفاده از هدفون می ‌تواند در زمینه ‌های متنوعی از جمله کار از راه دور و آموزش در محل کار، مفید واقع شود.

جولیانا شرودر، استادیار مدیریت در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی و از اعضای این تیم مطالعاتی درباره موضوع فوق گفت: سازمان‌ ها ممکن است این تحقیق را هنگام طراحی آموزش ‌ها یا وبینار های خود در نظر بگیرند. به عنوان مثال، مدیران ممکن است کارکنان را تشویق کنند که به آموزش های ایمنی یا وبینارها با استفاده از هدفون گوش دهند. به گزارش سیناپرس،  این اقدام ممکن است به طور موثرتری نگرش و رفتار آنها را در مقایسه با گوش دادن از طریق بلندگو های عادی تغییر دهد.
امیر در تکمیل توضیحات همکارش افزود: شرکت ها می توانند برای تشویق کارمندان به استفاده از هدفون، این تجهیزات را برای آن ها به رایگان تهیه کنند. به گفته محققان، استفاده از هدفون همچنین ممکن است مخاطبان وفادارتر و درگیرتری را برای شخصیت‌ های کارکنان ایجاد کند. تحقیق ما پیشنهاد می کند که نحوه شنیدن مطالب به طور مجزا از محتوای این مطالب بر مخاطبی تاثیر دارد.

مترجم: زهرا همراز 
منبع: consumer.healthday
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا