خودروی جدید آئودی با روغن خوراکی کار می کند

به گزارش سیناپرس، شرکت خودروسازی آئودی به عنوان بخشی از سیاست انتقال این شرکت برای توقف تولید آلاینده تا سال ۲۰۵۰، تغییر ساختار بسیاری از موتورهای دیزلی شش سیلندر محصولات مختلف خود را برای استفاده با روغن نباتی تصفیه شده با هیدروژن (HVO) تأیید کرده است.
بر این اساس اعلام شد از اواسط فوریه، مدل ‌های منتخب جدید آئودی با موتورهای V6 TDI و واحدهای ۲۸۲ اسب بخاری این شرکت می‌توانند با روغن نباتی تصفیه شده با هیدروژن حرکت کنند. این مدل ها شامل A4، A5، A6، A7، A8 و شاسی بلندهای Q7 و Q8 هستند.
Q5 همچنین در آغاز ماه مارس یک موتور دیزلی V6 مطابق با روغن نباتی تصفیه شده با هیدروژن خواهد داشت. پس از آن نسخه A6 Allroad در تابستان عرضه خواهد شد.

شرکت آئودی ادعا می کند که استفاده از  خودروهای مبتنی بر سوخت روغن نباتی تصفیه شده با هیدروژن HVO می تواند تولید گازهای گلخانه ای همچون دی اکسید کربن را ۷۰ تا ۹۵ درصد در مقایسه با سوخت های فسیلی کاهش دهد.
به گزارش سیناپرس، ماتیاس شوبر، رئیس توسعه پیشرانه آئودی برای نسخه های V-TFSI، TDI و V-TFSI، در این رابطه گفت: از آنجایی که عدد ستان سوخت روغن نباتی تصفیه شده با هیدروژن حدود ۳۰ درصد  بالاتر است، قابلیت احتراق موتورها افزایش می یابد. عدد ستان یک معیار اندازه ‌گیری برای نشان دادن زمان تاخیر احتراق سوخت در موتورهای مبتنی بر سوخت های دفسیلی است.به گزارش سیناپرس، این عدد زمان تاخیر میان شروع پاشش به داخل محفظه احتراق و شروع احتراق سوخت را نشان می‌دهد. اثرات مثبت این امر به ویژه هنگام استارت در حالت سرد قابل توجه است. 

وی در ادامه توضیحاتش افزود: ما قبل از اعطای تأیید، تأثیرات را روی اجزای مختلف، عملکرد و انتشار گازهای خروجی در مراحل اعتبارسنجی خاص آزمایش کردیم.
سوخت روغن نباتی تصفیه شده با هیدروژن نوعی سوخت زیستی است. سوخت های زیستی از منابع تجدید پذیر مانند گیاهان، پسماند روغن پخت و پز و همچنین از صنایع غذایی یا از باقی مانده های کشاورزی ایجاد می شوند.به گزارش سیناپرس، این مواد وقتی با هیدروژن ترکیب می ‌شوند، می‌ توانند جایگزین اجزای فسیلی در سوخت‌ های دیزل معمولی شده و همچنین می‌توان از آن ها به عنوان سوخت ۱۰۰ درصد خالص استفاده کرد.

اولیور هافمن، مدیر ارشد توسعه آئودی، در این رابطه گفت: با استراتژی Vorsprung 2030، ما هدف مشخصی را دنبال می کنیم که تمام مدل های جدیدی که از سال ۲۰۲۶ در سراسر جهان عرضه می کنیم، تمام الکتریکی باشند. به این ترتیب، ما در حال تغییر و گذاری جدی به مرحله تحرک بدون تولید کربن هستیم.

آئودی قصد دارد آخرین خودروی احتراق داخلی خود را در سال ۲۰۳۳ تولید کند.

مترجم: ابراهیم خسروپرست
منبع: autocar

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا