نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آیا کودک شما دارای آسم است؟

به گزارش سیناپرس، آسم شایع ترین بیماری مزمن تنفسی در کودکان بوده و میلیون ها کودک را در سطح جهانی تحت تاثیر قرار می دهد. به گفته دکتر هاروی لئو (Harvey Leo)، متخصص اطفال در میشیگان آمریکا، علیرغم شایع بودن بیماری آسم، تشخیص آن در کودکان می تواند دشوار باشد، زیرا هیچ مجموعه ای از علائم یکسان در همه کودکان وجود ندارد.

یک رابطه مستحکم و مداوم با شبکه سلامت کودک در نزدیکی محل زندگی می تواند به شناسایی آسم و خطرات آن کمک کند.

بهترین سوالاتی که می توان در این رابطه پرسید و پاسخ آنها به شناسایی آسم در کودکان کمک می کند از این قرار است:

•    فرزند شما چند بار در طول هفته سرفه یا خس خس می کند؟
•    آیا این علائم بر فعالیت روزانه آنها تأثیر می گذارد؟
•    آیا سرفه یا خس خس، فرزندتان را در شب بیدار می کند؟
•    چه داروهایی را برای برطرف کردن این علائم امتحان کرده اید و آیا آنها کمک کننده بوده اند؟
•    آیا فردی در خانواده سابقه آسم، آلرژی های محیطی یا سایر بیماری های تنفسی دارد؟ 

برای کودکانی که به اندازه کافی بزرگ هستند یعنی کودکان بالای هفت سال، پزشک ممکن است آزمایش آسم را تجویز کند. یکی از رایج ترین آنها تست عملکرد ریه یا اسپیرومتری است. دکتر لئو توضیح می دهد در این آزمایش کودک در دستگاهی تنفس کرده که نشان می دهد آیا کودک مقداری انسداد راه هوایی دارد یا خیر. آزمایش دیگری میزان نیتریک اکساید را که کودک بازدم می کند، بررسی کرده تا سطح التهاب راه هوایی را ارزیابی کند. ب

به گزارش سیناپرس، تست‌ های پیچیده‌ تر عملکرد ریه مانند آزمایش‌ های تصویربرداری نیز در دسترس هستند که برای تشخیص و پیگیری مدیریت آسم استفاده می ‌شوند. همچنین مانیتورهای تنفسی خانگی و برنامه های تلفن یادآوری دارو وجود دارد که می تواند به مدیریت آسم کودک کمک کند.

به گفته لئو، والدین باید بدانند بسیاری از بیماری ‌های دیگر وجود دارد که می ‌تواند شبیه آسم در کودکان باشد یا آن را بدتر کند که شامل آلرژی های فصلی، ریفلاکس اسید، عفونت های ویروسی یا باکتریایی، شرایط مربوط به آناتومی کودک و مشکلات قلبی است.

وی تاکید کرد: ابزارهای زیادی وجود دارد که می تواند به تشخیص به موقع آسم کمک کند تا هر چه زودتر روش های درمانی مختلف و داروهای مناسب میزان پیشرفت بیماری در کودک مورد استفاده قرار گیرد. به گزارش سیناپرس، اولین و مهمترین قدم در این راه، شناسایی علائم اولیه باتوجه به سوالات مطرح شده بالا و مراجعه به پزشک است.  

مترجم: زهرا همراز
منبع: consumer.healthday
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل