نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تاکسی های هوایی تا سال ۲۰۲۵ عمومی می شوند

به گزارش سیناپرس، رویای استفاده از خودروهای پرنده همواره در فیلم ها و کتاب های علمی و تخیلی وجود داشته و این رویا در سال های اخیر به واقعیت تبدیل شده است. تصور پرواز با خودرو و فرار از ترافیک برای همه ساکنین شهرهای شلوغ، بسیار رویایی است. قطعا شما هم دوست دارید با خودروی پرنده به دفتر کار پرواز کنید. کارشناسان این حوزه نوید می دهند که  با توجه به تعداد تاکسی های هوایی که در حال حاضر در حال توسعه هستند، ممکن است زودتر از آنچه فکر می کنید، این رویا به واقعیت تبدیل شود.

در حال حاضر مهندسان مختلفی به طور جدی در حال طراحی نسخه های جدید تاکسی پرنده بوده و از کارشناسان معروف شرکت های بزرگ هوانوردی مانند ایرباس و بوئینگ گرفته تا سازندگان تخصصی شرکت هایی همچون Vertical Aerospace، خودروهای پرنده را  در سراسر جهان توسعه می دهند.

در این گزارش نگاهی به نمونه اولیه خودروهای پرونده می اندازیم که ممکن است خیلی زود و حتی پیش از پایان دهه فعلی میلادی به شما این امکان را بدهند که با سرعت بیش از ۴۰۰ کیلومتر در ساعت تردد کنید.

ایرباس

شرکت هواپیماسازی ایرباس در سال ۲۰۲۱  از نسخه NextGen تاکسی هوایی CityAirbus خود پرده برداری کرد. اگرچه این محصول هنوز در مرحله طراحی قرار دارد، پیش بینی می شود نمونه اولیه آن در سال ۲۰۲۳ به بهره برداری برسد.

VoloCity

به گزارش سیناپرس، تاکسی هوایی VoloCity که در این تصویر در حال پرواز آزمایشی بر فراز خلیج مارینا در سنگاپور در سال ۲۰۱۹ دیده شد، تنها شباهت گذرا به نمونه اولیه ای داشت که برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ پرواز کرد.

بوئینگ

تاکسی هوایی مسافربری بوئینگ به نام PAV که یک تاکسی هوایی مستقل با پیکربندی متفاوت از استانداردهای معمول است، متکی به ملخ هایی است که روی بال های آن قرار ندارند. این تاکسی هوایی می تواند در آینده به طور گسترده در شهرها استفاده شود.

Joby Aviation

انتظار می رود ماشین پرنده جوبی در سال ۲۰۲۲ گواهینامه ناو هواپیمابر خود را از اداره هوانوردی فدرال در ایالات متحده دریافت کند و برنامه هایی وجود دارد که تا سال ۲۰۲۴ به عنوان یک سرویس اشتراک هوایی در خدمت عموم مردم باشد.

Hoversurf 

به گزارش سیناپرس، در سال ۲۰۲۱ شرکت روسی Hoversurf نمونه اولیه وسیله نقلیه ای را آزمایش کرد که امیدوار است آن را به یک تاکسی هوایی بدون سرنشین تبدیل کند.

Vertical Aerospace

این خودروی پرنده ، VA-X4 Vertical نام دارد که به نظر می رسد فضای داخلی مناسبی برای حمل مسافر دارد. این تاکسی پرنده دارای چهار صندلی برای حمل مسافر است.

 

مترجم: ابراهیم خسرو پرست
منبع:  sciencefocus
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل