بدن انسان حدود ۱۰۰ وات حرارت تولید می کند

به گزارش سیناپرس، بدون کوچکترین تردیدی انسان عامل اصلی تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین محسوب می شود اما وقتی این عبارت را مطرح می کنیم، منظور ما اقدامات انسان و تاثیرات مستقیم و غیر مستقیم این اقدامات بر طبیعت است و کمتر کسی به این موضوع فکر می کند که آیا خود بدن انسان ها نیز در گرمایش زمین تاثیر دارند یا خیر؟

بررسی های علمی انجام شده نشان می دهد انسان ها معمولاً حدود ۱۰۰وات گرما، معادل یک لامپ رشته ای، ساطع می کنند.به گزارش سیناپرس، از نظر فیزیکی گرمای بدن افراد در یک فضای محدود، می ‌تواند دمای محیط را افزایش دهد اما در مقیاس جهانی این تأثیر بسیار ناچیز است.

باید توجه داشت که حرارت ناشی از بدن انسان در مقایسه با منابع دیگر انرژی گرمایشی همچون آتش فشان ها و مقدار زیادی انرژی گرمایی که سیاره زمین از خورشید دریافت می‌کند، بسیار ناچیز است.

به گزارش سیناپرس، از منظر علمی باید اذعان داشت که به طور کلی، گرمایش جهانی ناشی از منابع گرمایی روی زمین نیستند بلکه بیشتر توسط گازهای گلخانه ‌ای در جو ایجاد می‌ شود که از انعکاس گرمای خورشید به فضا جلوگیری می ‌کند. بنابراین، ما به عنوان انسان، از طریق سوزاندن سوخت ‌های فسیلی و در نتیجه ایجاد گازهای گلخانه ‌ای نسبت به گرمای بدنمان، تأثیر بسیار بیشتری بر آب و هوا داریم. 
به این ترتیب در پاسخ به سوال مطرح شده می توان به طور قطعی اعلام کرد که اگرچه انسان عامل اصلی ایجاد تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین است اما گرمای بدن میلیاردها انسان در این مورد تاثیری نداشته و ریشه این مشکل را باید در جای دیگری جستجو کرد.

مترجم: سید یوسف دراوی زاده
منبع: sciencefocus
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا