در انتخاب گزینه نهایی این نشریه شش فاکتور کلیدی را در نظر میگیرد. این فاکتورها عبارتند از پیشرفت در طراحی، مهندسی بالا، عملکرد متناسب با کاربرد، ایمنی ارزش در برابر قیمت و راندمان. امسال با انجام تستهای گسترده پورشه 911 GT3 به عنوان خودروی پرفورمنس سال از سوی این نشریه انتخاب شده است.
از میان تمامی مدلهای بررسی شده، نسل کنونی پورشه ۹۱۱ GT3 تطابق بیشتری با فاکتورهای فوق داشته و توانسته بیشترین امتیاز را کسب کند. البته نکته تاملبرانگیز این که هنوز نتایج مربوط به ایمنی این خودرو از سوی موسسات برگزار کننده تست تصادف منتشر نشده؛ همچنین با قیمت پایه ۱۶۴,۱۵۰ دلار این خودرو مدلی گرانقیمت محسوب می شود.
هر چند در صورت مقایسه با رقبایی چون لامبورگینی هوراکان STO و مرسدس AMG GT بلک سریز که به ترتیب ۴۴۲ و ۳۵۶ هزار دلار قیمت دارند، نماینده پورشه اصلا گرانقیمت به نظر میرسد!
آنطور که موتورترند اعلام کرده، چسبندگی این نسل از پورشه ۹۱۱ فوق العاده بالا بوده و برگزارکنندگان را تحت تاثیر قرار داده است. در کنار این، آنها نسبت به عملکرد موتور ۴ لیتری شش سیلندر تنفس طبیعی نیز بسیار ابراز رضایت کرده و به تحسین گیربکس و ترمز پرداختهاند.
ناگفته نماند پورشه 911 GT3 در کسب عنوان مذکور با رقبایی مثل فولکس واگن گلف R، سوبارو BRZ، تویوتا GR86، پورشه تایکان توربو S، پورشه ۷۱۸ باکستر GTS 4.0، هوندا سیویک Si، فورد ماستنگ مک E GT Performance Edition، فورد ماستنگ مک ۱، ب ام و M5 CS، ب ام و M4، ب ام و آلپینا XB7، ب ام و آلپینا B8 گرن کوپه، آئودی RS Q8، آکورا TLX تایپ S،ب ام و M3 کامپتیشن، کادیلاک CT4-V Blackwing، کادیلاک CT5- Blackwing، هیوندای ولستر N، لامبورگینی هوراکان STO، مرسدس AMG GT بلک سریز و پورشه کاین توربو GT. به این نکته نیز اشاره کنیم که نسل قبلی این خودروی آلمانی نیز به همین عنوان دست پیدا کرده بود.
منبع:دیجیاتو
No tags for this post.