نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ایستگاه فضایی بین المللی نباید نابود شود

به گزارش سیناپرس، سازمان فضایی ناسا اعلام کرد در نظر دارد در سال ۲۰۳۱ ایستگاه بین المللی فضایی را بازنشسته و در قالب یک ماموریت ویژه در اقیانوس آرام غرق کند. بر این اساس، ایستگاه فضایی بین المللی قرار است در نزدیکی محلی به نام پوینت نمو که از آن به عنوان قبرستان فضاپیما یاد می‌شود غرق کند.

این موضوع باعث شده است برخی منتقدان نسبت به موضوع فوق واکنش نشان داده و نابودی ایستگاه بین المللی را مناسب نمی دانند. بر این اساس گفته می شود ایستگاه فضایی بین المللی یک جهش بزرگ برای علم و همکاری برای نوع بشر محسوب شده و بسیاری از تجربیات علمی پنج آژانس فضایی مربوطه ایالات متحده، روسیه، اروپا، کانادا و ژاپن در این ایستگاه شکل گرفته است.

ماژول ‌ها و منطقه ایستگاه فضایی بین‌المللی توسط چندین کشور به‌تدریج جمع‌ آوری در فضا به هم متصل شدند. این ایستگاه در ارتفاع ۴۰۰ کیلومتری از سطح زمین قرار داشته و با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است.

گفتنی است که تحقیقات در اتمسفر ریزگرانشی ایستگاه فضایی بین‌المللی پیشرفت ‌هایی را در کشف پزشکی، رشد واکسن و درمان‌های پزشکی در دهه های گذشته ارائه کرده است. مطالعات انجام شده در این ایستگاه همچنین به پوشش اکوسیستم های زمین و بلایای طبیعی در زمان رخ دادن ان ها کمک می کند.

به گزارش سیناپرس، در شرایطی که برخی منتقدان با برنامه ناسا برای نابودی ایستگاه بین المللی مخالفت کرده اند،

سخنگوی ناسا در بیانیه ای اعلام کرد: در فرایند بازنشستگی ایستگاه فضایی بین المللی هیچ  برنامه ای برای نمایش و قرار دادن این اقلام در موزه  وجود ندارد.

سازمان فضایی ناسا در این رابطه می‌گوید: نمایش هر بخشی از ایستگاه فضایی بین‌المللی در یک موزه ممکن است بسیار گران و دشوار باشد. متاسفانه در حال حاضر هیچ پیشنهادی از سوی مراکز مرتبط  برای استفاده مجدد از عناصر ساختاری ایستگاه فضایی بین المللی وجود ندارد.

مترجم: سید یوسف دراوی زاده
منبع:  natureworldnews 
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل