نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

چگونه کهیر را در خانه کنترل کنیم

به گزارش سیناپرس، دکتر دانیلو دل کامپو (Danilo Del Campo) متخصص آکادمی پوست آمریکا در رابطه با کهیر گفت: یک کهیر تنها بین چند دقیقه تا چند ساعت دوام می آورد. خوشبختانه  بیشتر کهیرها در عرض بیست و چهار ساعت از بین می روند.
گفتنی است عوامل متعددی از جمله نور خورشید، استرس و واکنش آلرژیک به غذا یا دارو می‌ توانند باعث ایجاد کهیر شوند. در حالی که هر کسی ممکن است به کهیر مبتلا شود، زنان سیاه پوست، افرادی که اگزما دارند و سیگاری ها در معرض خطر بیشتری هستند.

متخصصان توصیه می کنند اگر پوست تیره ‌تری دارید، کهیر اغلب به شکل یک زائده با رنگ یا کمی تیره‌ تر یا روشن ‌تر از بدنتان دیده شده و اگر پوست روشن تری دارید، کهیر به صورت لکه های قرمز یا صورتی به نظر می رسد.

دکتر دل کامپو این نکات را برای کنترل و درمان کهیر پیشنهاد می کند:
•    احساس خارش در منطقه کهیر را با یک دستمال تمیز خنک و مرطوب، کرم یا لوسیون ضد خارش یا حمام بلغور جو دوسر کاهش دهید.
•    سعی کنید روی سطح کهیر را زخم نکنید زیرا این کار پوست شما را بیشتر تحریک می کند. کوتاه نگه داشتن ناخن ها می تواند آسیب های ناشی از خاراندن را کاهش دهد.
•    در آب گرم حمام کنید ولی در حمام بخش های کهیر شده پوست خود را با دستمال شستشو، لیف یا اسفنج مشبک مالش ندهید. بهتر است صابون یا پاک کننده را به آرامی با دستان خود روی پوست خود بمالید.
•    از پاک کننده های بدون عطر و اسانس به جای مواد آرایشی دارای عطر استفاده کنید. به گزارش سیناپرس، عطر و اسانس های خوش بو می تواند پوست شما را تحریک کند.
•    پوشیدن لباس های گشاد و  نخی می تواند باعث کاهش سوزش پوست شما شود.
•    اگر اغلب دچار کهیر می شوید یا کهیرهای پوستی شما برای مدت طولانی باقی می ماند، اطلاعات و موارد لازم را در یک دفترچه یادداشت کنید. این کار می تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید چه چیزی باعث کهیر شما می شود، بنابراین می توانید اقداماتی را برای جلوگیری از آنها انجام دهید.

دل کامپو در خاتمه توضیحاتش گفت: اگر کهیرهای شما پس از رعایت این نکات برطرف نشدند، با یک متخصص پوست صحبت کنید.

به گزارش سیناپرس، ذکر این نکته نیز ضروری است که اگر همزمان با ایجاد کهیر روی پوست خود با یکی از علائم زیر مواجه شدید، فوراً مراقبت های پزشکی دریافت کرده یا به نزدیکترین اورژانس مراجعه کنید: مشکلات بلع، احساس سبکی سر یا غش، تورم در دهان یا گلو، ضربان قلب یا تنگی نفس یا مشکل در تنفس. 

مترجم: زهرا همراز
منبع: consumer.healthday
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل