کاشت سبزه نوروز و تخریب محیط زیست

عادل عربی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: کاشت سبزه سنت ایرانی و دیرینه است که سالیان سال در سفره هفت سین نوروزی استفاده می شود اما بهتر است فرهنگ کاشت درخت جایگزین استفاده از سبزه شود و این موضوع برای نهادینه شدن نیاز به فرهنگ سازی دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این موضوع به یک آیین تبدیل شده بهتر است هم وطنان از کاشت سبزه در داخل ظروف یکبار مصرف خودداری کنند و تا حد امکان از ظروف قابل استفاده در آشپزخانه و منازل خود استفاده کنند چرا که هر چقدر مصرف ظروف یکبار مصرف را کاهش دهیم به محیط زندگی خودمان کمک کرده ایم.

عربی ادامه داد: از اوایل اسفندماه برخی خانم ها اقدام به کاشت سبزه می کنند که توصیه می شود از کاشت سبزه در داخل ظروف یکبار مصرف خودداری کنند و ظروف قابل استفاده در منازل خود را جایگزین کنند.

معاون محیط زیست همدان با بیان اینکه کاشت سبزه موجب هدر رفت مقدار زیادی بذرهای گیاهی می شود، تصریح کرد: در صورتیکه کاشت نهال را بتوانیم جایگزین کاشت سبزه کنیم به محیط زیست کمک کرده ایم.

وی رها سازی سبزه را در اواخر نوروز کار بسیار نادرست خواند و گفت: این امر به محیط زیست آسیب می رساند و بهتر است سبزه ها بعد از پایان نوروز در داخل سطل زباله ریخته شوند یا در داخل خاک گذاشته شوند چرا که بذرها در داخل خاک قابلیت تجزیه شدن دارند اما رها سازی آنها در داخل رودخانه آلودگی ها زیست محیطی به دنبال داشته و کیفیت آب رودخانه را کاهش می دهد.

گزارش: کامبیز قمری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا