تایید کارآیی صد در صدی نوعی واکسن ابولا

به گزارش  ایسنا به نقل از سایت گاردین، ابولا یکی از ترسناک‌ترین ویروس‌های دوران مدرن به شمار می‌آید و شیوع آن در غرب آفریقا، تلاش جهانی را برای محدودکردن آن نشان داد.با این حال، شیوع این بیماری در سال 2014 که منجر به مرگ بیش از 10 هزار تن شد، فرصتی را برای انجام آزمایش‌های بالینی واکسن‌های جدید مقابله‌کننده با این ویروس در اختیار گذاشت.

دانشمندان موسسه بهداشت عمومی در نروژ به افراد حاضر در این مطالعه مقادیری از واکسن را ارائه کردند. تا به امروز 100 بیمار مبتلا به این ویروس و 4000 تن که با این بیماران تماس داشته‌اند با این واکسن واکسینه‌ شده‌اند.

واکسن VSV-EBOV بر اساس ویروس vesicular stomatitis و توسط دانشمندان کانادایی تولید شده و یکی از هشت واکسن ابولاست که هم‌اکنون در حال توسعه است. آژانس بهداشت عمومی کانادا این واکسن را ارائه داده است.در آزمایش‌های بالینی، نیمی از شرکت‌کنندگان سه هفته پس از شناسایی یک بیمار عفونی‌شده، واکسینه شدند و به تیم کنترل هیچ داروی تلقینی داده نشد.

مرحله بعدی این آزمایشات بر محافظت از کل جمعیت شرکت‌کنندگان متمرکز خواهد شد و همزمان تمامی افراد حاضر در آزمایشات بالینی این واکسن را بلافاصله دریافت خواهند کرد. در این آزمایشات همچنین به مددکاران و کودکان 13 سال به بالا نیز کمک خواهد شد و احتمالا این آزمایشات به کودکان 6 ساله نیز بسط خواهد یافت. جزئیات این واکسن در مجله The Lancet ارائه شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا