نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تشخیص ویروس کرونا در هوا ممکن شد

به گزارش سیناپرس، یکی از مهمترین موانع در جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، سرعت بالای انتقال این بیماری و قابلیت سرایت آن از طریق هوا است. از سوی دیگر بسیاری از افراد آلوده به کرونا فاقد علامت بوده و بدون این که خودشان بدانند تعداد زیادی از اطرافیانشان را به این بیماری مبتلا می کنند. در این میان اگر امکان شناسایی و تشخیص ویروس در هوا ممکن شود، احتمال پیشگیری از کرونا و مهار بیماری بسیار زیاد می شود.
 لیو پنگ، محقق دانشکده پزشکی دانشگاه تسینگ‌هوا، گفت: اگر بتوانیم ویروس کرونا را در هوا مهار کنیم، گام بلندی در پیشگیری از انتقال این بیماری برداشته ایم. مهار ویروس در طول بازی‌ ها شامل تعدادی روش از جمله تمیز کردن امکانات و آزمایش شرکت ‌کنندگان است. 
وی در ادامه توضیحاتش گفت که آزمایش هوا برای بررسی وجود ویروس می تواند یک ابزار پشتیبانی مهم برای هشدار اولیه باشد.
مقامات بهداشتی چین می گویند یک فرد آلوده به ویروس کرونا علاوه بر اینکه دیگران را مستقیماً از طریق عطسه و سرفه آلوده می کند، محیط را نیز به این ویروس آغشته کرده و به همین دلیل انتقال بیماری از طریق ذرات آئروسل موجود در هوا به ویژه در اتاق های بسته امکان پذیر است.
تجهیزات شناسایی این آئروسل های مضر یک دستگاه قابل حمل است که نمونه های هوا را مکیده و ذرات ریز را که ممکن است حاوی ویروس باشند الک می کند. سپس این ذرات در یک مایع حل می شوند و از یک آشکارساز اسید نوکلئیک عبور می کنند. به گفته سازندگان، این دستگاه ده برابر بیشتر از ابزارهای معمولی تست نوکلئیک اسید حساس است.

مترجم: نیروانا محمدحسینی
منبع: tass

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل