تسلا Y وارد بازارهای اروپایی شد

به گزارش سیناپرس، شرکت  تسلا مدل Y جدید خود را در اروپا عرضه کرده و به طور همزمان در حال تحویل این مدل تمام الکتریکی به مشتریان منتخب در سراسر کشور جهان است. بر اساس اعلام رسمی شرکت تسلا، این محصول به طور خاص در هفت نمایشگاه ویژه در بریتانیا به مشریان تحویل داده می شود.

گفتنی است، شرکت خودروسازی تسلا، تولید شاسی بلند کامپکت Model Y را در سال ۲۰۲۰ برای مشتریان در ایالات متحده آغاز کرد، در حالی که تحویل این محصول در سرزمین اصلی اروپا در آگوست سال گذشته برنامه ریزی شده بود.

این مدل در کارخانه Fremont این شرکت در کالیفرنیا برای مشتریان خاص و سفارشی آمریکایی ساخته شده و پس از مدتی تاخیر روانه بازارهای جهانی شد.

از نظر فنی، مدل Y که اساساً یک نسخه متقاطع از تسلا مدل 3 سالون است، مجموعه مدل های اصلی این شرکت خودروسازی را در کنار مدل S، مدل 3 و مدل X تکمیل می کند.

در حال حاضر این خودرو به دو صورت موجود است. مدل های ابتدایی با  برد بلند که ۴۳۴ اسب بخار قدرت تولید می کنند و با یکبار شارژ می توانند ۵۳۰ کیلومتر مسیر طی کنند. حداکثر سرعت این مدل از خودروهای تسلا ۲۱۷ کیلومتر در ساعت بوده و طی  4.8 ثانیه قادر به رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت از حالت سکون هستند.

به گزارش سیناپرس، نسخه قدرتمندتر Performance  تسلا Y دارای ۴۸۳ اسب بخار قدرت، با برد ۵۱۳ کیلومتر و  حداکثر سرعت ۲۴۹  در ساعت بوده و صفر تا صد کیلومتر را در حدود  3.5 ثانیه طی می کند.

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: autocar
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا