نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

انجام نخستین راهپیمایی فضایی توسط بخش خصوصی

به گزارش سیناپرس، شرکت اسپیس ایکس قصد دارد یک فضاپیمای سرنشین دار جدید به نام Polaris Dawn را در اول نوامبر از فلوریدا به فضا اعزام کند و تلاش خواهد کرد اولین راهپیمایی فضایی خصوصی در تاریخ را انجام دهد.

گفتنی است جارد آیزاکمن، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت پرداخت Shift4، که ایزاکمن یک خلبان باتجربه جت است، فرماندهی این مأموریت را بر عهده خواهد داشت. وی پیش از این اولین مأموریت مداری کاملاً خصوصی را در سپتامبر به نام Inspiration4 رهبری کرده بود.

خدمه این عملیات شامل دو مهندس اسپیس ایکس، سارا گیلیس و آنا منون، به عنوان متخصص ماموریت و اسکات "کید" پوتیت، همکار تجاری آیزاکمن، به عنوان خلبان خواهند بود.

بر اساس اطلاعات موجود، این پرواز در طول ماموریت های Gemini برنامه فضایی ایالات متحده که با حضور فضانوردان پیت کنراد و ریچارد گوردون در ارتفاع ۱۳۷۲ کیلومتری بالای زمین پرواز می کند، تلاش خواهد کرد تا مداری بالاتر از بالاترین رکوردهای پروازی داشته باشد.
اگر این ماموریت به خوبی پیش برود، شرکت های اسپیس ایکس و آیزاکمن قصد دارند دو ماموریت خصوصی دیگر را برنامه ریزی کنند.

به گزارش سیناپرس، آیزاکمن روز دوشنبه طی یک کنفرانس خبری اعلام کرد:  من آشکارا در تمام زندگی ام عاشق هوانوردی و علوم هوافضا بوده ام. من واقعاً احساس خوشبختی می کنم که با اسپیس ایکس در حال همکاری هستم و مانند آنها امیدوارم بتوانیم بشر را به موجودی چند سیاره ای تبدیل کنیم.
آیزاکمن در ادامه توضیحاتش  گفت: من شخصاً به دیدن چشم انداز اسپیس ایکس از جهانی که در آن مردم می توانند در میان ستارگان سفر کنند، امیدوارم.

گفتنی است که در این ماموریت گیلیس سرپرستی آموزش فضانوردان را در اسپیس ایکس بر عهده دارد، در حالی که منون توسعه عملیات خدمه را مدیریت و همچنین به عنوان مدیر کنترل ماموریت خدمت می کند. منون با آنیل منون کاندیدای فضانورد ناسا ازدواج کرده است.

ایزاکمن و اعضای خدمه روز دوشنبه گفتند که برخی از جزئیات این ماموریت هنوز ناشناخته است. به عنوان مثال، لباس فضایی اسپیس ایکس برای راهپیمایی فضایی، که به عنوان یک فعالیت بیرونی یا EVA نیز شناخته می شود، هنوز در دست تولید و طراحی است.

به گزارش سیناپرس، یکی دیگر از نکات جالب توجه در ماموریت جدید اسپیس ایکس، این است که فضاپیمای دراگون قفل هوا ندارد، بنابراین هر چهار خدمه لباس های فضایی محافظ می پوشند و در حالی که فضای کل کپسول کم فشار است، یک عضو برای پیاده روی فضایی خارج می شود. ایزاکمن گفت که کپسول اکسیژن کافی را برای فشار مجدد پس از انجام ماموریت حمل می کند.

این خدمه آزمایش‌ های پزشکی و بهداشتی مختلفی را در طول پرواز انجام خواهند داد و ماموریت فوق قرار است از مجتمع 39A SpaceX در مرکز فضایی کندی انجام شود.

مترجم: سید یوسف دراوی زاده
منبع: upi

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل