محصول جدید بنز به بازار می آید

به گزارش سیناپرس، شرکت مرسدس بنز خبر داد محصول جدید CLE این شرکت که اندکی قبل از ورود نسل ششم کلاس E در سال آینده به فروش می رسد، به عنوان پلتفرمی برای شش مدل مرسدس بنز توسعه یافته است که عبارتند از دو نسخه کوپه و کانورتیبل کلاس C، کلاس E و کلاس S.

این سیاست در حالی اعمال می شود که مرسدس هزینه‌ های تحقیق و توسعه خود را برای مدل‌های موتور احتراقی معمولی به نفع گسترش خط تولید خود با خودرو های برقی اختصاصی با نشان EQ مانند EQE saloon جدید، EQE SUV و EQS SUV ادغام می‌ کند که همگی قرار است در نمایشگاه ‌های مختلف اتوموبیل در ۱۲ ماه آینده عرضه شوند. 

گفتنی است اولین مرحله از طرح ادغام این مدل ها در سال ۲۰۲۰ انجام شد، زمانی که مرسدس به تولید کلاس S کوپه و کابریولت پایان داد. این شرکت مشهور خودروسازی از آن زمان، نسخه جدیدی از کلاس C را به طور انحصاری در قالب های چهار و پنج در معرفی کرده است.

بر اساس اطلاعات موجود، اساس این مدل جدید معرفی شده، نسل پنجم سالن C کلاس است که روی پلت فرم MRA نسل دوم مرسدس بنز قرار دارد.  به گزارش سیناپرس، از نظر ابعادی، تفاوت های قابل توجهی بین CLE کابریولت کلاس C امروزی به طول ۴۶۸۶ میلی متر و کابریولت کلاس E به طول ۴۸۲۶ میلی متر دیده می شود که این محصول را به عنوان رقیب مستقیم نسخه دو در آئودی A5 و بی ام و سری 4  معرفی می کند.

جدیدترین عکس‌ها از نمونه اولیه CLE کابریولت که تحت آزمایش هوای سرد قرار گرفته است، نشان می دهد که این  مدل جدید دارای استایل منحصربه ‌فرد خود با نمای مسابقه‌ای و ظاهری عضلانی‌تر از C-Class Saloon and Estate است.
نمونه های اولیه CLE کوپه هنوز در انظار عمومی ظاهر نشده اند، اما برخی منابع مطلع گفته اند که در این محصول طراحی سقف بدون ستون مطابق با E-Class کوپه دیده می شود.

به گزارش سیناپرس، در بخش داخلی، CLE از معماری کابین جدیدترین کلاس C  از جمله داشبوردی که دارای صفحه ابزار دیجیتال استاندارد و صفحه نمایش لمسی اطلاعات سرگرمی 11.9 اینچی است، استفاده می ‌کند.

در کنار واحدهای بنزینی معمولی، نسخه کوپه و کابریولت جدید حداقل یک واحد هیبریدی پلاگین بنزینی-الکتریکی، از جمله موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر بنزینی توربو و سیستم موتور الکتریکی که ادعا می‌شود بیش از ۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌ کند را ارائه می ‌کند. 

مترجم: ابراهیم خسروپرست
منبع: autocar

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا