جایگاه ششم تیم المپیاد دانش آموزی کامپیوتر ایران در جهان

بیست و هفتمین المپیاد جهانی کامپیوتر درحالی در آلماتی قزاقستان در جریان است که تیم المپیاد جهانی کامپیوتر ایران در پنجمین آوردگاه مسابقات دانش پژوهان جوان ایرانی در سال 2015 به سر می برد.

بنابر اعلام خبرگاه المپیاد کامپیوتر ایران، از میان اعضای تیم دانش‌آموزی بیست و هفتمین دوره از المپیاد علمی کامپیوتر جمهوری اسلامی ایران، علی حقانی و علی بهجتی از تهران موفق به کسب مدال طلا، امیر کیوان محتشمی از تهران مدال نقره و پیمان جبارزاده گنجه از مشهد مدال برنز کسب کردند.

همچنین علی حقانی دارنده مدال طلا این دوره از مسابقات، رتبه ۶ را کسب کردند که مرغوب‌ترین طلای کسب شده توسط ایران از سال ۱۹۹۴ تا به حال است.

البته مهدی فولادگر که در سال ۱۳۹۳ رتبه یک المپیاد جهانی کامپیوتر را کسب کرده‌ بود، تنها کسی است که رتبه‌‌ای بهتر از علی حقانی کسب کرده‌ است.

بر اساس رنکینگ بیست و هفتمین المپیاد جهانی کامپیوتر، کشورهای کره جنوبی، چین، روسیه، آمریکا و ژاپن رتبه های اول تا پنجم را کسب کرده اند.

در این دوره از المپیاد جهانی دکتر محمد مهدیان به عنوان سرپرست اول، دکتر سعید ایلچی به عنوان سرپرست دوم تیم المپیاد جهانی دانش آموزی کامپیوتر را همراهی کردند.

از جمله نکته جالب این دوره از المپیاد، حضور دکتر محمد علی آبام، دکتر حمید ضرابی زاده و دکتر کیان میر جلالی به عنوان اعضای کمیته جهانی کامپیوتر در مسابقات سال 2015 است تا مقدمات برگزاری المیپاد جهانی کامپیوتر در سال 2017 تهران را فراهم کنند.

به گزارش سیناپرس، سال گذشته تیم ملی المپیاد جهانی کامپیوتر در شهر تایپه تایوان با کسب دو مدال طلا و دو مدال نقره موفق به کسب جایگاه سوم جهان شد.

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا